Belgische marketeers gematigd optimistisch


We kijken veel naar Angelsaksische landen en weinig naar de zuiderburen. De House of Marketing hield een enquête naar de stand van zaken in de Belgische marketing en publiceerde een deel van de uitslag. Zakenuitgave Trends pikte dat op.
Wat betreft de bestedingen groeit het optimisme:
46,8%: meer geld (30,7% in 2005).
39,7%: geen verandering (46,3% in 2005).
14,4%: minder geld (23% in 2005).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSInteractieve online marketing, direct marketing en e-direct marketing winnen aan belang: meer dan 70% van de marketeers zegt dat een groter deel van hun budget online zal geïnvesteerd worden. Dus ook: 30 procent investeert niet meer online in 2006 dan in 2005. Vooral blogging en advergaming trekken de aandacht van de Belgische marketeers.
Wat is hun belangrijkste medium?
20%: televisie.
17,9%: kranten en tijdschriften.
17%: direct marketing.
Het grappigste resultaat vind ik echter dit: 24 procent weet niet waar permission marketing voor staat.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid