B2B loopt achter op B2C met meten van social media


Als het gaat om het meten van social media en reageren op feedback van klanten, lopen b2b bedrijven ver achter op hun b2c collega’s. Zo onderzocht Satmetrix Systems, een costumer experience softwarebedrijf. De onderzoekers ondervroegen 1180 b2b en b2c-marketeers.
Volgens het onderzoek heeft 51 procent van de b2b bedrijven geen social media meetsysteem. Bij b2c bedrijven ligt dat percentage op 22 procent.
Daarnaast heeft 69 procent van de b2b bedrijven geen mechanism voor het reageren op feedback van klanten via social media. Bij b2c bedrijven is dat 42 procent.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEn 60 procent van de onderzochte bedrijven, zowel b2b als b2c, heeft geen geintegreerde social media strategie.
Bron: B2B Today
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid