Augmented Reality... Kostda?
Ik was benieuwd na het schrijven van de top 10 Augmented Reality in 2009 wat Augmented Reality nu eigenlijk kost? Dus heb ik dat dan maar ook meteen gevraagd...
Even Googelen en ik kwam erachter dat Neerlands eerste bedrijf dat Augmented Reality implementeerde voor Wehkamp Touching Media heet. En laat de eigenaar nu net Jeroen Mol heten. Kortom voor MOLblog moest hij natuurlijk wel reageren...
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Reactie op de vraag wat kostda?: “De Wehkamp case was als volgt;Integratie binnen de website met slimme update mogelijkheid om aanbieding en link naar aanbiedingspagina te kunnen wisselen (afbeelding in TV (onderdeel van 3D animatie) en om de link achter de knop.Totale kosten voor deze case waren € 22.000,-Opgedeeld in: - webprojectlicentie voor 1 jaar: € 10.000,- - Concepting, 3D animatie, programmeren, project management, testen en hosting: € 12.000,- Het 3D en de scenario maken de prijs hoger of lager.”
En: “We kunnen zeer veel doen met AR, zoals het interactief maken van het 3D object (Game), het aansturen van de website (navigatie), interactie tussen meerdere markers, etc.”
Mocht je het nog niet gedaan hebben: test Wehkamp zelf: Eerst in kleur printen en dan (met webcam) naar: www.wehkamp.nl/meerkorting
Je kunt bijvoorbeeld ook een 3D bal die over de marker rolt afhankelijk van de richting waarop je de marker beweegt.
BR Touch: je kunt ook animaties aangesturen als je bepaalde onderdelen van de marker (hotspots) aanraakt. Hierdoor wordt een gewone brochure een 'touch' brochure. Het voordeel hiervan is dat je bijvoorbeeld met één afbeelding door meerdere 3D objecten kunt bladeren of je ziet meer configuratiemogelijkheden van een product.
BR Interact: Toon je marker 1, dan krijg je animatie 1. Toon je marker 2, dan krijg je animatie 2. Toon je ze tegelijk, dan krijg je animatie 3 of animatie 1 gaat iets doen met animatie 2. We weten de locaties van de markers, dus animaties kunnen daarop reageren. Combinaties tussen de diverse mogelijkheden bepalen het scenario.
Een uitgebreid filmpje van een locative interactie voorbeeld vind je hier.
Genoeg reclame zover... Maar wel inzichtelijke informatie. In mijn beleving is dit wel een hele interactieve en complete mogelijkheid. Ik zie een interessante reclame. Pak m’n iPhone. Maak een foto en wordt helemaal meegenomen in een (koop) proces. Echt heel tof. Heel lokaal te implementeren maar ook regionaal. Kortom veel mogelijkheden. Who’s next?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid