Overslaan en naar de inhoud gaan

Asics heeft nieuwe reclamecampagne

Sportmerk Asics heeft een nieuwe internationale tv-, print- en digitale merkcampagne gelanceerd. De campagne is gebaseerd op 'de waarden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sportmerk heeft een nieuwe internationale tv-, print- en digitale merkcampagne gelanceerd. De campagne is gebaseerd op 'de waarden van echte sport'.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe campagne heeft als titel ‘Made of Sport’ en is ontwikkeld door 180 Amsterdam. Hierin staat de weg naar de persoonlijke overwinning van de echte atleet centraal: atleten die elkaar respecteren en houden van de uitdaging, de eisen die gesteld worden, de passie en toewijding die nodig zijn om prijzen te winnen die meer waarde hebben dan roem en rijkdom.

De above-the-line campagne bestaat uit een aantal tv- commercials van 60, 30, 20 en 6 seconden en printadvertenties op enkele en dubbele pagina’s. Er komt een serie korte films op de ASICS-website. De campagne zal te zien zijn in Europa, Azië, (Japan, Zuid-Korea) en Oceanië.

Ook zijn er advertenties gemaakt voor nieuwe artikelen op het gebied van schoenen en kleding.

De films zijn geregisseerd door Henrik Hansen en tonen een aantal topatleten en amateurs, zoals de Amerikaanse Olympische hordeloper Lolo Jones, de Duitse Olympische kampioen triatlon Jan Frodeno en de Franse trailkampioen Emmanuel Gault.
Aan het einde van elke commercial wordt de kijker gevraagd: ‘Are you made of Sport?’ of ‘Ben jij gemaakt van Sport?’ als uitnodiging om bij de kijkers zelf na te gaan hoe serieus ze met hun sport bezig zijn.

Michael Price, marketing director van Asics Europe: ‘We hebben besloten om een campagne te maken die sport terugbrengt tot zijn essentie en om aandacht te besteden aan de diepere waarden; teamwork, opoffering, sportiviteit en toewijding.’
Deze campagne is naar eigen zeggen de grootste media-investering die het sportmerk tot nu toe in Europa deed. Het bedrag wordt echter niet genoemd. De advertentiecampagne is begin januari van start gegaan in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Hier het filmpje over hardloper Christophe Lemaitre:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in