Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse bureaus groeien flink

De 25 grootste Amerikaanse PR-bureaus zijn het afgelopen jaar met bijna een derde gegroeid dankzij de gunstige economie. Volgens de Council…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De binnenlandse inkomsten van de top 25 Amerikaanse PR-bureaus stegen van 1,8 tot bijna 2,4 miljard dollar, terwijl mondiale inkomsten van 2,6 naar 3,45 miljard groeiden. De toename is vooral te wijten aan het gunstige economische klimaat en de grote hoeveelheid dotcombedrijven die van hun PR-diensten gebruikmaakten.

related partner content for mobile comes here

Acquisities speelden bijna geen rol bij de expansie van de Amerikaanse bureaus, die vorig jaar een organische groei hadden van 23,5%. De groei in de rest van de wereld is duidelijk wel gestimuleerd door aankopen, aangezien bureaus naar internationale uitbreiding zochten. Op wereldwijd niveau kwam de groei van de top 25-bureaus neer op slechts 13%.

Fleishman-Hillard is door de Council of PR Firms uitgeroepen tot grootste bureau ter wereld. Het bureau nam die fakkel over van Burson-Marsteller, dat naar een vierde plaats zakte achter het recent gefuseerde Weber Shandwick Worldwide en hun rivaal Hill & Knowlton. WSW-baas Larry Weber, die had gehoopt om nummer één te worden als gevolg van de fusie met Shandwick, refereerde in een reactie aan acteur Arnold Schwarzenegger: 'Ik feliciteer Fleishman, maar "we'll be back".' (bron: PR Week US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in