Amerikaanse bureaus groeien flink
De binnenlandse inkomsten van de top 25 Amerikaanse PR-bureaus stegen van 1,8 tot bijna 2,4 miljard dollar, terwijl mondiale inkomsten van 2,6 naar 3,45 miljard groeiden. De toename is vooral te wijten aan het gunstige economische klimaat en de grote hoeveelheid dotcombedrijven die van hun PR-diensten gebruikmaakten.
Acquisities speelden bijna geen rol bij de expansie van de Amerikaanse bureaus, die vorig jaar een organische groei hadden van 23,5%. De groei in de rest van de wereld is duidelijk wel gestimuleerd door aankopen, aangezien bureaus naar internationale uitbreiding zochten. Op wereldwijd niveau kwam de groei van de top 25-bureaus neer op slechts 13%.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaFleishman-Hillard is door de Council of PR Firms uitgeroepen tot grootste bureau ter wereld. Het bureau nam die fakkel over van Burson-Marsteller, dat naar een vierde plaats zakte achter het recent gefuseerde Weber Shandwick Worldwide en hun rivaal Hill & Knowlton. WSW-baas Larry Weber, die had gehoopt om nummer één te worden als gevolg van de fusie met Shandwick, refereerde in een reactie aan acteur Arnold Schwarzenegger: 'Ik feliciteer Fleishman, maar "we'll be back".' (bron: PR Week US)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid