Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarschuwing ondanks groei Aziatische bestedingen

De advertentiemarkt in de regio Asia-Pacific is in 2000 sterk gegroeid met elf landen die een verdubbeling van de omzet melden en negen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar ACNielsen Media International waarschuwt ook dat de markt de eerste tekenen van een neergang vertoont.

related partner content for mobile comes here

“Het afgelopen jaar was goed, maar de verwachting voor 2001 is een stuk minder door onder meer de slechte dotcom-markt en de mindere Amerikaanse economie", zei ACNielsen's Frank Martell, president Asia-Pacific in Hong Kong tegen Advertising Age. “Het is nog te vroeg om te zeggen hoe 2001 eruit komt te zien. Wel is in Azië de groei gestagneerd in januari en februari. Ook de negatieve groei in Zuid-Korea is een eerste indicatie.”

China blijft de snelst groeiende advertentiemarkt in de regio, een groei van 36 procent naar 10 miljard dollar in 2000. De hele toptien van bestedingen is afkomstig van lokale merken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in