Amerikaanse autobranche rekent ROI van DM-activiteiten uit
De Amerikaanse Direct Marketing Association rekende voor ‘de allereerste keer’ de ROI uit van de DM-inspanningen van de…
Omgerekend: voor iedere dollar die men aan DM uitgaf, kwam er 33.81 dollar binnen. De uitkomsten zijn terug te vinden in het rapport ‘Direct Marketing Facts and Figures in the Automotive Industry’.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Andere bevindingen:
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta- Autofabrikanten spendeerden 8 miljard dollar aan DM in 2007, en dat leverde 77,8 miljard aan sales op. Omgerekend: 1 dollar leverde 9,68 dollar ROI op.
- In 2012 verwacht men dat fabrikanten 9,8 miljard zullen uitgeven aan DM, met een opbrengst van 108,1 miljard dollar aan sales, oftewel een ROI van 11 dollar.
- Autoverkopers zorgen voor de hoogste ROI uit DM van alle branches in de VS (de DMA telt er 52).
- Autoverkopers zullen in 2012 een lichte groei in ROI zien; van de 8,8 miljard die ze zullen spenderen aan DM, levert dat 297,8 miljard aan sales op, omgerekend dus een ROI van 33,67 dollar.
Bron: Marketingcharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid