Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse autobranche rekent ROI van DM-activiteiten uit

De Amerikaanse Direct Marketing Association rekende voor ‘de allereerste keer’ de ROI uit van de DM-inspanningen van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omgerekend: voor iedere dollar die men aan DM uitgaf, kwam er 33.81 dollar binnen. De uitkomsten zijn terug te vinden in het rapport ‘Direct Marketing Facts and Figures in the Automotive Industry’.

related partner content for mobile comes here

Andere bevindingen:

  • Autofabrikanten spendeerden 8 miljard dollar aan DM in 2007, en dat leverde 77,8 miljard aan sales op. Omgerekend: 1 dollar leverde 9,68 dollar ROI op.
  • In 2012 verwacht men dat fabrikanten 9,8 miljard zullen uitgeven aan DM, met een opbrengst van 108,1 miljard dollar aan sales, oftewel een ROI van 11 dollar.
  • Autoverkopers zorgen voor de hoogste ROI uit DM van alle branches in de VS (de DMA telt er 52).
  • Autoverkopers zullen in 2012 een lichte groei in ROI zien; van de 8,8 miljard die ze zullen spenderen aan DM, levert dat 297,8 miljard aan sales op, omgerekend dus een ROI van 33,67 dollar.

Bron: Marketingcharts

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in