De SlimmeSigaret vecht reclameverbod aan


Hij wil een rechtszaak aanspannen tegen minister Klink. Indien mogelijk wil Van Hintum gezamenlijk optrekken met collega-importeurs.
´De minister is voorbarig én selectief met een reclameverbod´, zegt Van Hintum in een reactie op het aangekondigde verbod. ´Ten eerste zit er geen tabak in een Slimme Sigaret. Wel kun je er een ampul in stoppen die nicotine bevat. Maar wat is daar mis mee? Voor nicotinekauwgom en nicotinepleisters wordt ook gewoon reclame gemaakt. Een reclameverbod voor de SlimmeSigaret is dus selectief.´
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHij denkt dat de naam 'sigaret' wellicht voor verwarring zorgt. ´Misschien had ik het de 'damplolly' moeten noemen: je stopt hem in je mond, zuigt eraan en er komt waterdamp uit. Doordat er ook varianten zijn waarin je een ampul stopt die nicotine bevat, werkt het voor veel mensen als sigaretvervanger, maar daarom kun je het nog niet gelijkstellen aan een sigaret of sigaar.´
Het dreigend reclameverbod is de tweede grote tegenslag voor Van Hintum in korte tijd. Twee weken geleden weigerde Google zijn advertenties met verwijzing naar de voorwaarden waarin staat dat reclame voor tabakswaren niet toegestaan zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid