Overslaan en naar de inhoud gaan

De SlimmeSigaret vecht reclameverbod aan

Internetondernemer Francois van Hintum, importeur van de SlimmeSigaret, vecht het reclameverbod aan dat gisteren voor elektronische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij wil een rechtszaak aanspannen tegen minister Klink. Indien mogelijk wil Van Hintum gezamenlijk optrekken met collega-importeurs.

related partner content for mobile comes here

´De minister is voorbarig én selectief met een reclameverbod´, zegt Van Hintum in een reactie op het aangekondigde verbod. ´Ten eerste zit er geen tabak in een Slimme Sigaret. Wel kun je er een ampul in stoppen die nicotine bevat. Maar wat is daar mis mee? Voor nicotinekauwgom en nicotinepleisters wordt ook gewoon reclame gemaakt. Een reclameverbod voor de SlimmeSigaret is dus selectief.´

Hij denkt dat de naam 'sigaret' wellicht voor verwarring zorgt. ´Misschien had ik het de 'damplolly' moeten noemen: je stopt hem in je mond, zuigt eraan en er komt waterdamp uit. Doordat er ook varianten zijn waarin je een ampul stopt die nicotine bevat, werkt het voor veel mensen als sigaretvervanger, maar daarom kun je het nog niet gelijkstellen aan een sigaret of sigaar.´

Het dreigend reclameverbod is de tweede grote tegenslag voor Van Hintum in korte tijd. Twee weken geleden weigerde Google zijn advertenties met verwijzing naar de voorwaarden waarin staat dat reclame voor tabakswaren niet toegestaan zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in