Raakt jouw commercial de juiste snaar?
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?


Deze vraag wordt ons elk jaar weer gesteld. Dat is begrijpelijk, want als je kijkt naar de hoeveelheid werk en de bijkomende kosten van het creëren van een commercial wil je natuurlijk het liefst voor het uitzenden weten of jouw reclameboodschap ook echt gaat overkomen.
Het liefst zou je een kijkje willen nemen in het hoofd van de consument om te zien wat er gebeurt; wat is de trigger voor een consument om een product te kopen of om op zoek te gaan naar meer informatie? Gelukkig geeft wetenschappelijk onderzoek ons inzichten over de werking van ons brein. Zo weten we dat consumenten weinig aandacht aan reclame besteden en de informatie over merken vaak onbewust verwerken. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw merk blijft hangen en welke rol speelt reclame hierbij? In hoeverre heeft het zin om je commercial te laten (pre)testen? En welke rol kan Ster hierbij innemen?
Dit zijn allemaal terechte vragen die we als Ster graag voor onze klanten willen beantwoorden . Daarom hebben we in samenwerking met onderzoeksbureau Bloakes en SAMR een whitepaper geschreven over hoe het brein bij reclame werkt en waarom (impliciet) commercialonderzoek belangrijk is. In de whitepaper tonen we aan de hand van vijf praktijkvoorbeelden aan waarom impliciet commercialonderzoek bij uitstek geschikt is voor het optimaliseren van een reclameboodschap.
Is jouw interesse gewekt?
Klik dan hier voor de whitepaper.
Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidMijn brein is gauw klaar met tv-reclames. Zodra een reclameblok begint, gaat meteen het geluid uit - automatische reflex - en vervolgens zap ik naar een zender waar geen reclame is. Of ik ga koffie zetten, naar de wc, de krant lezen etc. Er komt dus niets over en er blijft niets hangen. Nou ja, wel van die opdringerige 'Dit programma wordt mede verpest door Thuisbezorgd.nl"-reclames van Jitse Groen en zijn mede-reclameterroristen. Je bent daarbij nog wel eens te laat met wegzappen. De remedie: een zwarte lijst. Boycotten. Verder beland je bij het wegzappen nog wel eens per ongeluk midden in reclames. Kom je bepaalde merken daarbij te vaak tegen, dan komen die ook op de boycotlijst. Bijvoorbeeld Frans Muller in de rol van Ilse bij AH, Nivea-l'Oréal en Kruitvat.