Overslaan en naar de inhoud gaan

Volvo Trucks ‘Epic Split’ meest bekeken commercial

De Volvo Trucks B2B commercial is de meest bekeken automotive commercial ooit.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds het najaar van 2012 heeft Volvo Trucks zes films uitgebracht die de verbeterde eigenschappen van de vijf nieuwste Volvo-modellen lieten zien. Zo laat ‘The Epic Split’ de precisie en richtingsstabiliteit van Volvo Dynamic Steering zien. 

related partner content for mobile comes here

B2C marketing van een B2B product

‘The Epic Split’ is onderdeel van Volvo Trucks’ communicatiestrategie om producten aan een groter publiek te tonen. 

&;Onze marketingstrategie is gebaseerd op het idee dat ook in de B2B markt keuzes gemaakt worden door individuen. Hedendaagse trucks zijn hightech machines, ontworpen om het werk van de chauffeur te vereenvoudigen, hem of haar de meest veilige werkomgeving te bieden, een maximale hoeveelheid lading te vervoeren en zo winstgevend mogelijk te zijn. Voor chauffeurs en transportondernemers zijn dit echter niet de enige factoren die hun keuze voor een bepaald truckmodel beïnvloeden. Juist het imago van een bepaald truckmerk blijkt doorslaggevend&;, verklaart Per Nilsson,  pr directeur van VolvoTrucks.

Kostenefficiënt

&;Marketingmateriaal dat een impact heeft, bereikt niet alleen truckchauffeurs en transportondernemers. Zelfs klanten van transportbedrijven blijken naar de film te verwijzen. Het is onze ambitie dat de betrokkenheid die deze film heeft opgeleverd, de vraag naar onze trucks vergroot. Via een verhoudingsgewijs lage media investering hebben we een gigantisch bereik gecreëerd. Onze strategie heeft aangetoond een heel slimme en bovendien kostenefficiënte wijze van communiceren in dit vernieuwde medialandschap te zijn&;, besluit Per Nilsson. 

De commercial in cijfers

De commercial, gemaakt door Forsman & Bodenfors (Göteborg, Zweden) werd meer dan 6 miljoen keer gedeeld op social media, leverde meer dan 10 miljoen zoekresultaten op via Google.

En leverde wereldwijd uitgebreide media-aandacht op: de commercial was het onderwerp van circa 20.000 artikelen en uitzendingen tot dusver en heeft een advertentiewaarde die geschat wordt op € 70 miljoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in