Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterren trekken de aandacht

Uit onderzoek is gebleken dat Amerikanen het liefste een ster zien als woordvoerder. Komiek Jerry Lewis en de acteurs Michael J. Fox en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bureau Slay Public Relations en Bruskin/Goldring Re-search ondervroegen 1.000 Amerikanen over hun voorkeuren. Ruim een derde van de respondenten noemde Jerry Lewis, het gezicht van de Muscular Dystrophy Association, als bekendste ster die een goed doel promoot. Fox, bekend van de serie Family Ties en de Back to the future-films, behaalde een tweede plaats met zijn werk rond de Ziekte van Parkinson, waaraan hijzelf lijdt, terwijl Charlton Heston het gezicht is van de wapenbezittersclub National Rifle Association.

related partner content for mobile comes here

Bijna eenderde van de respondenten vond dat er niet genoeg beroemdheden aandacht besteden aan goede doelen, maar ruim 38% vond hun betrokkenheid 'precies goed'. Joe Slay, directeur van het PR-bureau dat het onderzoek hield, concludeerde: 'waar mensen aandacht aan besteden is gebaseerd op marketing, geld en bekendheid'. (bron: PR Week US)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in