Sterren trekken de aandacht
Het bureau Slay Public Relations en Bruskin/Goldring Re-search ondervroegen 1.000 Amerikanen over hun voorkeuren. Ruim een derde van de respondenten noemde Jerry Lewis, het gezicht van de Muscular Dystrophy Association, als bekendste ster die een goed doel promoot. Fox, bekend van de serie Family Ties en de Back to the future-films, behaalde een tweede plaats met zijn werk rond de Ziekte van Parkinson, waaraan hijzelf lijdt, terwijl Charlton Heston het gezicht is van de wapenbezittersclub National Rifle Association.
Bijna eenderde van de respondenten vond dat er niet genoeg beroemdheden aandacht besteden aan goede doelen, maar ruim 38% vond hun betrokkenheid 'precies goed'. Joe Slay, directeur van het PR-bureau dat het onderzoek hield, concludeerde: 'waar mensen aandacht aan besteden is gebaseerd op marketing, geld en bekendheid'. (bron: PR Week US)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid