Overslaan en naar de inhoud gaan

Startup gelooft in nieuwe toekomst direct mail

The Postcard Guys spelen in op de attentiewaarde van fysieke post in steeds leger wordende brievenbussen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De start-up uit Zoetermeer richt zich geheel op direct marketing met postcards, stevige A5-kaarten met verschillende vormen van digitale opvolging.

related partner content for mobile comes here

Post-digitaal

Het bedrijf speelt naar eigen zeggen in op de attentiewaarde van fysieke post in de steeds leger wordende brievenbussen. &;De inbox loopt over van mailtjes, nieuwsbrieven en spam, en tussen online advertenties vallen bedrijven nauwelijks meer op. En dat terwijl de fysieke brievenbus steeds leger wordt,’ zegt opichter en eigenaar Jeroen Balke.

Balke spreekt van het post-digitale tijdperk. Niet alleen moet de adverteerder verder kijken dan online adverteren, het betekent ook dat post niet zonder digitale opvolging kan. &;Juist de combinatie maakt deze vorm van direct marketing effectief,&; zegt Balke, die opmerkt dat zelfs Google klanten werft voor Adwords met papieren mailings.

Postcardmarketing zou zich onderscheiden van andere marketingmethodes door schaalbaarheid en meetbaarheid. Nadat de mailing is verstuurd, zijn de resultaten realtime te volgen in een dashboard. Balke: ‘Op basis van de resultaten kunnen we bijsturen voor de volgende mailing, totdat we het optimale resultaat hebben bereikt.’

Contactmomenten

De postcardcampagnes zijn op te leuken met diverse tools en gimmicks, waaronder gepersonaliseerde routekaarten, gepersonaliseerde afbeeldingen en opvolging via Facebook. ‘Voor het binnenhalen van nieuwe klanten zijn negen tot twaalf contactmomenten nodig,’ vertelt Balke. ‘De gemiddelde verkoper haakt echter af na vier. Een doordachte en doorlopende postcardmarketingcampagne haalt niet alleen betere resultaten, maar doet dat op een wijze die èn goedkoper èn minder tijdsintensief is.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in