Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking Fortis Bank en Kaboem

Fortis Bank gaat marketingactiviteiten ontwikkelen in samenwerking met online tweens-platform Kaboem. Op die manier wil de bank jongeren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit Kaboem-onderzoek blijkt dat een bank voor tweens (9-15 jaar) een low-interestgegeven is: iemand die op mijn geld past. Tegelijkertijd staat sparen bij deze doelgroep, die gemiddeld per maand 45 euro te besteden heeft) op de zesde plaats in de bestedingstoptien van meisjes, en op de derde plaats bij jongens. Kennelijk zijn ze dus toch wel begaan met financiële planning. De keus voor een bank blijkt vaak niet bewust te zijn gemaakt, maar ze hebben wel een uitgesproken mening over hoe een bank het leuker voor ze kan maken. Daarbij denken ze aan cadeaus, prijsvragen, acties en leukere post (54 procent) maar ook rente en geld geven (46 procent).

related partner content for mobile comes here

Om zich in deze groep te profileren start Fortis Bank op de Kaboem site het ‘Me & My Money eiland’, waarop zaken komen die de tweens in het onderzoek zelf als nuttig hebben aangegeven. Bijvoorbeeld een zakgeldvergelijk-module, tips voor bijbaantjes en wat je daarvoor kunt vragen en een soort elektronisch huishoudboekje om financiën beter te kunnen plannen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in