Samenwerking Fortis Bank en Kaboem


Uit Kaboem-onderzoek blijkt dat een bank voor tweens (9-15 jaar) een low-interestgegeven is: iemand die op mijn geld past. Tegelijkertijd staat sparen bij deze doelgroep, die gemiddeld per maand 45 euro te besteden heeft) op de zesde plaats in de bestedingstoptien van meisjes, en op de derde plaats bij jongens. Kennelijk zijn ze dus toch wel begaan met financiële planning. De keus voor een bank blijkt vaak niet bewust te zijn gemaakt, maar ze hebben wel een uitgesproken mening over hoe een bank het leuker voor ze kan maken. Daarbij denken ze aan cadeaus, prijsvragen, acties en leukere post (54 procent) maar ook rente en geld geven (46 procent).
Om zich in deze groep te profileren start Fortis Bank op de Kaboem site het ‘Me & My Money eiland’, waarop zaken komen die de tweens in het onderzoek zelf als nuttig hebben aangegeven. Bijvoorbeeld een zakgeldvergelijk-module, tips voor bijbaantjes en wat je daarvoor kunt vragen en een soort elektronisch huishoudboekje om financiën beter te kunnen plannen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid