PR-campagne voor ‘amazing’ steenkool draait uit op hilarische mislukking
Fossiel is een scheldwoord, en niet alleen om aan te geven dat iemand niet helemaal met zijn tijd is meegegaan. Ook de fossiele brandstoffen hebben een slechte naam.
De Minerals Council of Australia wilde daar wat aan doen en begon een campagne voor wat ze liefkozend de ‘little black rock’ noemt: steenkool.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis‘Is het niet verbazingwekkend wat deze kleine zwarte rots kan doen’, zegt de zalvende vrouwelijke voice over, die in een spot uiteenzet wat de voordelen van het mineraal zijn. Die schept banen, zorgt voor energie en levert een enorme bijdrage aan de economie.
Het wonderstofje heeft ook nog iets goed voor het milieu gepresteerd: de emissies zijn teruggebracht tot 40 procent.
Coal. It's an amazing thing
Toch lukt het Mineral Council niet om de publiek opinie bij te buigen met de campagne, integendeel.
Er kwam forse kritiek op de aannames in het de campagne en op sociale media werd het filmpje het lachertje van de week:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid