Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-campagne voor ‘amazing’ steenkool draait uit op hilarische mislukking

#coalisamazing kaatst hard terug
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Fossiel is een scheldwoord, en niet alleen om aan te geven dat iemand niet helemaal met zijn tijd is meegegaan. Ook de fossiele brandstoffen hebben een slechte naam.

related partner content for mobile comes here

De Minerals Council of Australia wilde daar wat aan doen en begon een campagne voor wat ze liefkozend de ‘little black rock’ noemt: steenkool.

‘Is het niet verbazingwekkend wat deze kleine zwarte rots kan doen’, zegt de zalvende vrouwelijke voice over, die in een spot uiteenzet wat de voordelen van het mineraal zijn. Die schept banen, zorgt voor energie en levert een enorme bijdrage aan de economie.

Het wonderstofje heeft ook nog iets goed voor het milieu gepresteerd: de emissies zijn teruggebracht tot 40 procent.

;s an amazing thing

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Toch lukt het Mineral Council niet om de publiek opinie bij te buigen met de campagne, integendeel.

Er kwam forse kritiek op de aannames in het de campagne en op sociale media werd het filmpje het lachertje van de week:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in