Online nettobestedingen stijgen naar 24 miljoen


IAB Nederland bracht samen met haar 18 grootste internet exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de online bestedingen in kaart. Branches die voorop liepen waren media met 21 procent, telecom/ICT met 21 procent, financiële dienstverlening met 15 procent en horeca-toerisme-recreatie met 8 procent.
Als het gaat om het soort advertentie dan kwam 46 procent tot stand door banners en skyscrapers, 35 procent uit contentintegratie en sponsoring en 8 procent uit pop-ups.
'We kunnen dus concluderen dat de groei zich doorzet', zegt voorzitter Igor Beuker van het IAB. Hij verwacht dat de totale uitgaven aan online reclame dit jaar op 160 miljoen euro netto zullen uitkomen, zegt hij tegen Webwereld. In 2004 kwamen de uitgaven aan radioreclame uit op 250 miljoen euro netto.
De 18 exploitanten en advertentienetwerken die deelnamen aan de registratie waren MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications, Wegener multimedia, Tapps, WebRegio, Testnet, Zylom en TradeDoubler.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid