Overslaan en naar de inhoud gaan

Online nettobestedingen stijgen naar 24 miljoen

De netto online bestedingen kwamen over het tweede kwartaal kwamen uit op 24,2 miljoen euro. Dat is 8,6 miljoen euro meer dan in dezelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

IAB Nederland bracht samen met haar 18 grootste internet exploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de online bestedingen in kaart. Branches die voorop liepen waren media met 21 procent, telecom/ICT met 21 procent, financiële dienstverlening met 15 procent en horeca-toerisme-recreatie met 8 procent.

related partner content for mobile comes here

Als het gaat om het soort advertentie dan kwam 46 procent tot stand door banners en skyscrapers, 35 procent uit contentintegratie en sponsoring en 8 procent uit pop-ups.
'We kunnen dus concluderen dat de groei zich doorzet', zegt voorzitter Igor Beuker van het IAB. Hij verwacht dat de totale uitgaven aan online reclame dit jaar op 160 miljoen euro netto zullen uitkomen, zegt hij tegen Webwereld. In 2004 kwamen de uitgaven aan radioreclame uit op 250 miljoen euro netto.
De 18 exploitanten en advertentienetwerken die deelnamen aan de registratie waren MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications, Wegener multimedia, Tapps, WebRegio, Testnet, Zylom en TradeDoubler.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in