Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe App Eredivisie live moet thuisbeleving naar het stadion brengen

Gisteren presenteerde John Tacken, interim projectmanager bij Eredivisie Live tijdens Den Haag Tele hun nieuwe project ‘Connected…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gebruik van Eredivisie live op mobiel is enorm populair. John gaf aan dat de app al 1,4 miljoen keer is gedownload, het mobiele verkeergebruik elk weekend weer enorme pieken laat zien en dat 50% van de online video’s via mobiele devices wordt bekeken. Uit hun onderzoek bleek dat de doelgroep tot 30 jaar (welke het meeste geld uitgeeft aan fanartikelen) 68% behoefte heeft aan informatie via social media en 58% vindt het belang van internet in het stadion (zeer) belangrijk. Bij de twee doelgroep 30-44 liggen deze percentages niet veel lager.

related partner content for mobile comes here

In hoeverre is het technisch en commercieel haalbaar? Het onderzoek gaat uit naar een WIFI plus content publicatie systeem, hiervoor zijn 9 aanbieders in kaart gebracht. Dit zal waarschijnlijk gaan betekenen dat het stadion zal worden uitgerust met WIFI punten en herkenning van de app gebruikers. Elke club ontwikkelt haar eigen business case, het doel is meer bezoekers naar het stadion te trekken door dezelfde beleving in het stadion te geven zoals thuis.

Ik ben zelf erg benieuwd naar content. Welke informatie maakt het zingen in het stadion nu leuker? Wat als gebruikers in de statistieken zien dat Ado Den Haag juist in het Haags kwartiertje de meeste tegendoelpunten krijgt? Wellicht een idee om statistisch gezien het Haags kwartiertje eerder tijdens de wedstrijd in te zetten? Een ander leuke toepassing kan zijn is dat het hele stadion heeft gezien via de live beelden in de app dat de bal over de lijn is geweest, behalve de scheidsrechter zelf. Ik verwacht dat het groeps- en fangevoel door middel van social media en mooie beelden hun club zal supporten in hun weg naar een succesvol seizoen, al was het alleen al via een extra inkomstenbron. Gebruikers zullen waarschijnlijk de dienst in hun seizoenskaart kunnen afnemen, een slim model.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in