Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw neuro-onderzoek: hoe val je op bij een afgeleid publiek?

Is reclame alleen effectief als consumenten er aandachtig naar kijken of luisteren?
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Versnipperd mediagebruik
Versnipperd mediagebruik

Steeds meer media consumeren we met gedeeltelijke aandacht. We rijden auto als we radio luisteren en scrollen op onze telefoon tijdens het tv kijken. Wat betekent dit voor je reclamecampagne?

In de nieuwste whitepaper van Ster, De magie van afleiding, duiken we in het brein van afgeleide consumenten. Wat betekent verdeelde aandacht bijvoorbeeld voor je merkdoelstellingen? Ligt er in afleiding misschien een onverwachte kracht? En welke tips kan je toepassen om je campagne te laten schitteren bij een afgeleid publiek?

Dit alles is relevant voor merken: aandacht is de voedingsbodem voor een effectieve campagne. Als het je lukt om de aandacht die je krijgt goed te benutten, kan dit bijdragen aan merkdoelstellingen als merkherkenning, -imago en koopgedrag.

Neuro-onderzoek naar aandacht

De resultaten in de whitepaper zijn gebaseerd op neuro-onderzoek. Via EEG-scans en eyetracking is de aandacht van 128 deelnemers voor tv- en radiocommercials onderzocht.

Op basis van de resultaten van dit onderzoek worden in de whitepaper tips gegeven voor je creatie en je mediastrategie. Zo lees je specifieke tips voor merkgedreven campagnes, die als doel hebben om aan je merk te bouwen, en actiegedreven campagnes, die als doel hebben om koopgedrag te stimuleren.

Download de whitepaper

Je kunt de whitepaper kosteloos downloaden op de website van Ster en je voordeel doen met alle inzichten en tips. Heb je vragen over de magie van afleiding? Neem dan vrijblijvend contact op met Ster.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in