Overslaan en naar de inhoud gaan

Nielsen: ‘Veel tweets zorgen voor hogere kijkcijfers’

Nielsen heeft het nu ontdekt: er is een correlatie tussen de hoeveelheid tweets die over een tv-programma worden getweet en de kijkcijfers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nielsen keek via (een samenwerking van Nielsen en McKinsey & Co) naar het getweet tijdens 221 prime time-uitzendingen.
Hogere kijkcijfers zorgen op hun beurt ook weer voor meer tweets. Uit het onderzoek blijkt dat als de een tv-programma goed wordt gewaardeerd, het aantal tweets over het programma met zo’n 48 procent stijgt. Maar wat interessanter vindt, is dat als er meer over een programma wordt getwitterd, 29 procent meer mensen gaan kijken.

related partner content for mobile comes here

Nielsen deed twee analyses. Het deed een minuut-voor-minuut analyse om te zien of een hogere waardering voor een tv-programma meer tweets genereert in een periode van vijf minuten. In de tweede analyse werd gekeken of meer tweets ervoor zorgden dat meer mensen gingen kijken.

Dat bleek dus het geval te zijn.

Je zou dus kunnen zeggen dat veel getweet over een programma ervoor zorgt dat meer mensen gaan kijken, omdat de twitteraars willen zien waar het getweet over gaat.

Maar het komt ook voor dat tv-programma’s waar veel over wordt getweet, niet uitblinken in kijkcijfers. AdAge noemt de voorbeelden van programma’s met een hoge waardering Oprah Winfrey’s interview met Lance Armstrong en de eerste aflevering van de serie Sharknado.
Nielsen geeft aan dat het nog niet weet hoe het precies zit waarom het een tv-programma het beter doet op Twitter dan het andere, zo is te lezen op .

Het onderzoek kan goed zijn voor Twitter in het aantrekken van adverteerders. Bijvoorbeeld tv-adverteerders die hun doelgroep nog een keer op Twitter willen bereiken, schrijft .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in