Overslaan en naar de inhoud gaan

MTV: ‘Apple coolste jongerenmerk’

Apple is de winnaar van de eerste MTV Networks Sticky Brand Award. Dit is een nieuwe prijs voor het coolste jongerenmerk van het jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan het onderzoek, uitgevoerd door YoungVotes, deden 500 Nederlandse jongeren in de leeftijd van 13 t/m 24 jaar mee. Deze jongeren zijn (geholpen) gevraagd naar het coolste merk uit 15 verschillende branches; mobiele telefonie, elektronica, non-alcoholische dranken, cosmetica, fastfoodketens, snacks, sneakers, fashion, jeans, banken, verzekeraars, gameconsoles, deodorant, automerken en touroperators.

related partner content for mobile comes here

De ondervraagden kozen één winnaar uit alle nummers uit alle branches samen. Elektronicamerk Apple kwam hierbij als winnaar uit de bus. Op een tweede plaats staat schoenenmerk Converse, gevolgd door de Wii.

‘Apple is er het afgelopen jaren in geslaagd om een sterke plek te veroveren binnen de jongerencultuur. De voorkeur van jongeren voor muziek en gadgets kan hier een verklaring voor zijn’, aldus MTV. ‘Ook de nummers twee en drie sluiten aan bij de 'passion points' van jongeren, zoals gamen en fashion.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in