Meningen verdeeld over pr-markt


De negatieve berichtgeving komt grotendeels door het bureaunetwerk WPP, waarvan de pr-tak het minste heeft gepresteerd door de ineenstorting van de technologie-, telecommunicatie- en mediamarkt. WPP-directeur Sir Martin Sorrell zei volgende week te geloven dat de situatie eerst nóg erger zou worden, voordat de pr-branche weer naar behoren zou gaan presteren.
IPR-voorzitter Ian Wright meent echter dat pr veerkrachtig reageert op de veranderende markt.'Goede ideeën worden nog steeds beloond. Pr-professionals moeten scherp blijven en innovatieve communicatie-oplossingen bieden.' Chris McDowall, algemeen directeur van branchevereniging PRCA, ondersteunt dit en voegt toe: 'We lopen het gevaar onszelf een recessie aan te praten. Pr doet het niet slechter dan de reclamebranche. Pr-budgetten zijn ingeperkt, maar niet zoveel als op de advertentiemarkt.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAnalisten vrezen echter dat de pr-markt niet meer de hoogte van de afgelopen twee jaren zal halen. Media-analist Alex de Groote van Credit Agricole Indosuez Cheuvreux: 'Hoewel de reclamebranche erg zwak is, heeft pr momenteel het meeste te lijden. Er komt geen herstel de komende tijd, misschien wel nooit meer.' (Bron: PRWeek UK)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid