Overslaan en naar de inhoud gaan

Meningen verdeeld over pr-markt

De Britse pr-branche verweert zich tegen berichten dat de economische neergang minder invloed heeft op de advertentiemarkt dan op de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De negatieve berichtgeving komt grotendeels door het bureaunetwerk WPP, waarvan de pr-tak het minste heeft gepresteerd door de ineenstorting van de technologie-, telecommunicatie- en mediamarkt. WPP-directeur Sir Martin Sorrell zei volgende week te geloven dat de situatie eerst nóg erger zou worden, voordat de pr-branche weer naar behoren zou gaan presteren.

related partner content for mobile comes here

IPR-voorzitter Ian Wright meent echter dat pr veerkrachtig reageert op de veranderende markt.'Goede ideeën worden nog steeds beloond. Pr-professionals moeten scherp blijven en innovatieve communicatie-oplossingen bieden.' Chris McDowall, algemeen directeur van branchevereniging PRCA, ondersteunt dit en voegt toe: 'We lopen het gevaar onszelf een recessie aan te praten. Pr doet het niet slechter dan de reclamebranche. Pr-budgetten zijn ingeperkt, maar niet zoveel als op de advertentiemarkt.'

Analisten vrezen echter dat de pr-markt niet meer de hoogte van de afgelopen twee jaren zal halen. Media-analist Alex de Groote van Credit Agricole Indosuez Cheuvreux: 'Hoewel de reclamebranche erg zwak is, heeft pr momenteel het meeste te lijden. Er komt geen herstel de komende tijd, misschien wel nooit meer.' (Bron: PRWeek UK)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in