Lessen voor automarketing


Er bestaat zoiets als een Car Internet Research Program. Dat wordt geleid door de Universiteit van Ottawa. Dit programma, wordt mede mogelijk gemaakt door Peugeot Citroën, Renault en Cap Gemini, want tussen Frankrijk en Franstalig Canada bestaan nog warme banden. Iedere marketeer van automobielen kan daar zijn voordeel mee doen. Ook dealers.
Gisteren stuurde Cap Gemini een bericht over het rapport Inside the Customer/Dealer Relationship de wereld in over de veranderende relatie tussen koper en dealer. Inclusie een rij tips over het behandelen van de autoklant.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet komt er, kort door de bocht, op neer dat het hoog tijd wordt dat de dealer zijn houding en mentaliteit aanpast aan de consument die mondig is geworden en zich betrouwbaar en gedegen voorbereidt via internet. Weg met de opdringerige en gladde verkooppraatjes.
De conclusie luidt dat het de verkeerde kant op gaat voor de dealer: de klant grijpt de macht terwijl autodealer achterop raakt volgens dit Car Internet Research Program en Cap Gemini. Dealers er niet goed in slagen de veranderingen in het koopgedrag bij te houden.
Nu al stappen autokopers op een steeds later moment de showroom van de dealer binnen en als dat zo doorgaat komen ze er straks helemaal niet meer. Wijze lessen? Of maakt het niets uit voor de trend wat dealers doen?
De remedie: Betere kennis van de klant is een cruciale succesfactor bij het inspelen op de veranderende dynamiek. Het gedrag van de consument voortdurend zorgvuldig worden geobserveerd tijdens het gehele proces dat leidt tot de aanschaf van een auto. Verder zouden automobielbedrijven informatie over klanten niet alleen op de traditionele manier moeten vergaren in de showroom, maar ook met nieuwe middelen als webforums.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid