Overslaan en naar de inhoud gaan

Klikken op product placement

Waar ik al een paar jaar op wacht: de uitvinding van de hyperlink in video- en, mooier nog, in audio: je ziet of hoort iets en kunt klikken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, de 'thuiskrant' van Microsoft in de staat Washington, bericht over een vinding van Microsoft om non-spot advertising te ondersteunen.

related partner content for mobile comes here

Microsoft wil het mogelijk maken dat kijkers naar tv-series waarin producten zijn verwerkt daarop ook kunnen klikken om die te bestellen of er informatie over aan te vragen.

Dus kun je straks klikken op de schoenen en koffiezetters die zo opvallend onopvallend in beeld komen gedurende tv-series.

Uiteraard kan dit alleen achter een pc met een muis, dus met films op het web. Maar er zal vast wel een variant komen met het 'aanklikken' met de afstandsbediening van de tv, of op je mobieltje als die inmiddels ook afstandsbediening is geworden. Fantasie schiet te kort voor toepassing van dit soort fratsen.

Vraag is natuurlijk of kijkers wel zin hebben om weg te klikken uit een tv-serie die ze volgen. Vooralsnog niet, zo begrijpt ook Microsoft, maar bij elke nieuwe technologie worden later wel weer nuttige toepassingen gevonden.

Overigens wel aardig om te lezen dat Microsoft met haar een soort van joint venture heeft gevormd tussen de reclametak en haar lab met IT-specialisten in onder meer China.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in