Klikken op product placement


Seattle Post Intelligencer, de 'thuiskrant' van Microsoft in de staat Washington, bericht over een vinding van Microsoft om non-spot advertising te ondersteunen.
Microsoft wil het mogelijk maken dat kijkers naar tv-series waarin producten zijn verwerkt daarop ook kunnen klikken om die te bestellen of er informatie over aan te vragen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDus kun je straks klikken op de schoenen en koffiezetters die zo opvallend onopvallend in beeld komen gedurende tv-series.
Uiteraard kan dit alleen achter een pc met een muis, dus met films op het web. Maar er zal vast wel een variant komen met het 'aanklikken' met de afstandsbediening van de tv, of op je mobieltje als die inmiddels ook afstandsbediening is geworden. Fantasie schiet te kort voor toepassing van dit soort fratsen.
Vraag is natuurlijk of kijkers wel zin hebben om weg te klikken uit een tv-serie die ze volgen. Vooralsnog niet, zo begrijpt ook Microsoft, maar bij elke nieuwe technologie worden later wel weer nuttige toepassingen gevonden.
Overigens wel aardig om te lezen dat Microsoft met haar 'adCenter Incubation Lab een soort van joint venture heeft gevormd tussen de reclametak en haar lab met IT-specialisten in onder meer China.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid