Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie of innoflatie ?

In het Financieele Dagblad vandaag een leuke publicatie over innovaties die de klant helemaal niet schijnt te zien. Volgens een studie van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het vandaag een leuke publicatie over innovaties die de klant helemaal niet schijnt te zien.
Volgens een studie van Beagle en de Rijksuniversiteit van Groningen blijkt dat 80% van nieuwe producten nooit een succes wordt.
Volgens in hetzelfde artikel, worden er jaarlijks 700 tot 800 innovaties in de winkelschappen gelegd. Innovaties?

related partner content for mobile comes here

Ik gaf gisteren een gastcollege op de Universiteit van Leuven over internettrends. Een van de vragen tijdens de vragen ronde was of technologische beperkingen innovatie in de weg kunnen staan.

Innovatie wordt hiermee dus innoflatie. (Weet iemand nog wie deze kreet bedacht heeft ? ) Een nieuw product immers, is helemaal geen innovatie, het is gewoon een nieuw of vernieuwd product! Nieuwe technologie kan innovatie bevorderen, maar daarmee is nieuwe technologie nog geen innovatie?

Innovatie gaat over creëren van nieuwe waarde.
Apple heeft de mp3 speler niet bedacht, is niet de bedenker van digitale muziek, is niet de aanstichter van de bibliotheek en heeft helemaal niets te maken gehad met de ontwikkeling van internet. Toch barst de in combi met iTunes van toegevoegde waarde en is daarmee een innovatie pur-sang.
De Blue Ocean theory van Kim & Maugborgne blijft blijkbaar nog steeds voor iedere marketeer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in