Ikea op nummer één in Adformatie Top 40 Reclamemuziek


Ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan dit jaar, organiseerde Adformatie dit jaar voor het eerst de verkiezing van de 'Top 40 Reclamemuziek Aller Tijden'. In samenwerking met Spotify werd een tracklist samengesteld van ruim honderd nummers die recent in een Nederlandse commercial te horen zijn geweest (met dank aan Ruud Severijns, van Muziekindereclame.nl). Bezoekers konden hun stem uitbrengen.
Na telling en weging hebben we de veertig best gewaarde reclamenummers gerangschikt in een playlist op Spotify. De player met deze tracklist (rechts op de pagina) blijft ieder geval gedurende de feestdagen op deze site toegankelijk. Zodat in deze tijden van de Top 2000 en andere eindejaarslijstjes ook de favoriete muziek van de reclamemakers ruimschoots aan bod komt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe ranglijst wordt aangevoerd door Edward Sharpe's 'Home'. Ikea gebruikt het neo-hippie nummer als prominente soundtrack in haar commercials. En wist daarmee de harten van het Nederlandse publiek te winnen, getuige de eerste plaats in de allereerste aflevering van de Adformatie Reclamemuziek Top 40 ‘Aller Tijden’.
IKEA Commercial 2011 | Thuis
Becel scoort een fraaie tweede plaats met ‘Anyone who had a heart’ van Dionne Warwick, dat - heel toepasselijk - de muzikale omlijsting vormt voor de bekende ‘For the heart you love’-campagne.
Becel Lighthouse 2012
De top-3 wordt volgemaakt door modemerk Giorgio Armani, dat een remix van de majestueuze drumtrack van Led Zeppelin’s When the Levee Breakes gebruikt voor de commercial van Acqua di Gio.
Giorgio Armani - Acqua Di Gio
Voor een uitgebreide toelichting op de samenstelling van de allereerste 'Reclamemuziek Top-40 Allertijden', zie de gedrukte Adformatie van deze week.
De Adformatie Reclamemuziek Top-40
- Ikea / Edward Sharpe / Home
- Becel / Dionne Warwick / Anyone Who Had A Heart
- Giorgio Armani / Led Zeppelin / When The Levee Breaks
- Mercedes Benz / Matt Moody / Name Your Heart
- Canon / The Naked And The Famous / Young Blood
- Nederlands Film Festival / David Guetta / Boom Boom Pow (Remix)
- Net 5 / Temper Trap / Sweet Disposition
- Nos Journaal / Coldplay / Paradise
- Hi / Party Animals / Have You Ever Been Mellow
- Albert Heijn / Los Lobos / La Bamba
- Net 5 / Kula Shaker / Hush
- Lays / Daybroke / You Know I Want It
- Hugo Boss / Band Of Skulls / Death By Diamonds And Pearls
- Jeansonline / The Scanners / Raw
- H&M / Duran Duran / Girls On Film
- National Geographic / John Williams / Asturias
- Rabobank / Hans Zimmer / You
- Radio 4 / Electric Light Orchestra / Mr. Blue Sky
- Robijn / Rjd2 / Ghostwriter
- Seat / Tr13 / Fly
- Valentino / Paolo Conte / Via Con Me
- Gamma / Puccini / Recondita Armonia (Tosca)
- Coca Cola / Mark Ronson / Anywhere In The World
- Ubisoft / Woodkid / Iron
- Coca-Cola /Robin Beck/First Time
- Discovery / OMC / How Bizarre
- Hi / Peaches / Mommy complex
- Gamma / Red Hot Chili Peppers / Can’t stop
- PostNL / Bloc Party / So here we are
- Vodafone / Dandy Warhols / Bohemian like you
- Kenzo / Dean Martin / That’s amore
- C1000 / Roger Miller / King of the Road
- Hilversum mediastad / Crystal Fighters / Plage
- Fanta / Martin Solveig / Can’t stop
- Pepsi / Nicki Minaj / Moment 4 life
- Remia / Rihanna / California King Bed
- Volkswagen / US Army / Hard Work
- Windows / Lenka / Everything at once
- Aquarius / Sonny J / Can’t stop moving
- Hema / Darwin Deez / Radar Detector
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid