Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea op nummer één in Adformatie Top 40 Reclamemuziek

Adformatielezers kiezen massaal de zonnige klanken van Edward Sharpe's 'Home' tot het beste nummer in de reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan dit jaar, organiseerde Adformatie dit jaar voor het eerst de van de &;Top 40 Reclamemuziek Aller Tijden&;. In samenwerking met Spotify werd een tracklist samengesteld van ruim honderd nummers die recent in een Nederlandse commercial te horen zijn geweest (met dank aan Ruud Severijns, van Muziekindereclame.nl). Bezoekers konden hun stem uitbrengen.

related partner content for mobile comes here

Na telling en weging hebben we de veertig best gewaarde reclamenummers gerangschikt in een . De player met deze tracklist (rechts op de pagina) blijft ieder geval gedurende de feestdagen op deze site toegankelijk. Zodat in deze tijden van de Top 2000 en andere eindejaarslijstjes ook de favoriete muziek van de reclamemakers ruimschoots aan bod komt.

De ranglijst wordt aangevoerd door Edward Sharpe&;s &;Home&;. Ikea gebruikt het neo-hippie nummer als prominente soundtrack in haar commercials. En wist daarmee de harten van het Nederlandse publiek te winnen, getuige de eerste plaats in de allereerste aflevering van de Adformatie Reclamemuziek Top 40 ‘Aller Tijden’.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Becel scoort een fraaie tweede plaats met ‘Anyone who had a heart’ van Dionne Warwick, dat - heel toepasselijk - de muzikale omlijsting vormt voor de bekende ‘For the heart you love’-campagne.

De top-3 wordt volgemaakt door modemerk Giorgio Armani, dat een remix van de majestueuze drumtrack van Led Zeppelin’s When the Levee Breakes gebruikt voor de commercial van Acqua di Gio.

Voor een uitgebreide toelichting op de samenstelling van de allereerste &;Reclamemuziek Top-40 Allertijden&;, zie de gedrukte Adformatie van deze week.

 

De Adformatie Reclamemuziek Top-40

  • Ikea / Edward Sharpe / Home
  • Becel / Dionne Warwick / Anyone Who Had A Heart
  • Giorgio Armani / Led Zeppelin / When The Levee Breaks
  • Mercedes Benz / Matt Moody / Name Your Heart
  • Canon / The Naked And The Famous / Young Blood
  • Nederlands Film Festival / David Guetta / Boom Boom Pow (Remix)
  • Net 5 / Temper Trap / Sweet Disposition
  • Nos Journaal / Coldplay / Paradise
  • Hi / Party Animals / Have You Ever Been Mellow
  • Albert Heijn / Los Lobos / La Bamba
  • Net 5 / Kula Shaker / Hush
  • Lays / Daybroke / You Know I Want It
  • Hugo Boss / Band Of Skulls / Death By Diamonds And Pearls
  • Jeansonline / The Scanners / Raw
  • H&M / Duran Duran / Girls On Film
  • National Geographic / John Williams / Asturias
  • Rabobank / Hans Zimmer / You
  • Radio 4 / Electric Light Orchestra / Mr. Blue Sky
  • Robijn / Rjd2 / Ghostwriter
  • Seat / Tr13 / Fly
  • Valentino / Paolo Conte / Via Con Me
  • Gamma / Puccini / Recondita Armonia (Tosca)
  • Coca Cola / Mark Ronson / Anywhere In The World
  • Ubisoft / Woodkid / Iron
  • Coca-Cola /Robin Beck/First Time
  • Discovery / OMC / How Bizarre
  • Hi / Peaches / Mommy complex
  • Gamma / Red Hot Chili Peppers / Can’t stop
  • PostNL / Bloc Party / So here we are
  • Vodafone / Dandy Warhols / Bohemian like you
  • Kenzo / Dean Martin / That’s amore
  • C1000 / Roger Miller / King of the Road
  • Hilversum mediastad / Crystal Fighters / Plage
  • Fanta / Martin Solveig / Can’t stop
  • Pepsi / Nicki Minaj / Moment 4 life
  • Remia / Rihanna / California King Bed
  • Volkswagen / US Army / Hard Work
  • Windows / Lenka / Everything at once
  • Aquarius / Sonny J / Can’t stop moving
  • Hema / Darwin Deez / Radar Detector
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in