Overslaan en naar de inhoud gaan

IAB: Vervlakking online media bestedingen

Over het eerste kwartaal van 2007 betroffen de mediabestedingen van online display advertising ? 34,1 miljoen euro. Dat is een stijging van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Over het eerste kwartaal van 2007 betroffen de van online display advertising ? 34,1 miljoen euro. Dat is een stijging van 8,9% (? 31,8 miljoen) ten opzicht van Q1 2006.

related partner content for mobile comes here

Ten opzichte van de afgelopen kwartalen, waarbij nog sprake was van een groei van 30 tot 40 procent, lijkt er sprake te zijn van een vervlakking.

De sterkste stijging van de netto mediabestedingen vond plaats in de sector horeca, toerisme en recreatie met een aandeel van 13,3%.

Andere branches die voorop lopen in online mediabestedingen zijn de media (15,2%), financiële dienstverlening (13,5%) en telecom/ICT (12,2%).

"Als je deze aandelen vergelijkt met 1, 2 jaar geleden, dan zie je dat de spreiding aan het nivelleren is. De 'kleinere' branches zoals de overheid, transportmiddelen en lichaamsverzorging kruipen langzamerhand dichterbij de grotere branches. Dat is een positieve ontwikkeling want het laat zien dat ook deze branches online advertising aan het omarmen zijn.", aldus Marco Derksen, voorzitter van IAB Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in