IAB: Vervlakking online media bestedingen
Over het eerste kwartaal van 2007 betroffen de mediabestedingen van online display advertising ? 34,1 miljoen euro. Dat is een stijging van 8,9% (? 31,8 miljoen) ten opzicht van Q1 2006.
Ten opzichte van de afgelopen kwartalen, waarbij nog sprake was van een groei van 30 tot 40 procent, lijkt er sprake te zijn van een vervlakking.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe sterkste stijging van de netto mediabestedingen vond plaats in de sector horeca, toerisme en recreatie met een aandeel van 13,3%.
Andere branches die voorop lopen in online mediabestedingen zijn de media (15,2%), financiële dienstverlening (13,5%) en telecom/ICT (12,2%).
"Als je deze aandelen vergelijkt met 1, 2 jaar geleden, dan zie je dat de spreiding aan het nivelleren is. De 'kleinere' branches zoals de overheid, transportmiddelen en lichaamsverzorging kruipen langzamerhand dichterbij de grotere branches. Dat is een positieve ontwikkeling want het laat zien dat ook deze branches online advertising aan het omarmen zijn.", aldus Marco Derksen, voorzitter van IAB Nederland.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid