Overslaan en naar de inhoud gaan

Hill & Knowlton stuurt ook personeel naar huis

Hill & Knowlton behoort nu ook tot de pr-bureaus die, geconfronteerd met cliënten die hun budget versmallen, personeel naar huis moeten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze WPP-dochter heeft in haar Newyorkse vestiging 20 arbeidsplaatsen opgeheven, wat neerkomt op 13 procent van het personeelsbestand. Bij de ontslagen medewerkers zitten twee senior managing directors. De inkrimping is het resultaat van de teruggang in uitgaven van de ICT-klanten en een afname in de vraag naar communicatie-advies. Maar het is niet alleen de veel gevreesde economische malaise in de ICT branche waardoor het bureau een stap terug moet doen. Het verlies van het Puerto Rico Tourism Company account ter waarde van 1 miljoen dollar door een verandering in de regering van dat land, heeft H&K ook een flinke klap gegeven.

related partner content for mobile comes here

Met de ontslagen vaart Hill & Knowlton mee op de inkrimpingstrend waar de hele Amerikaanse pr-branche onder zucht. Een andere WPP-dochter, Burson Marsteller, was afgelopen november het eerste bureau dat 5 procent van het management naar huis stuurde. Zuster-bureau Ogilvy pr volgde met een verlies van 70 medewerkers in februari van dit jaar. En vorig week stuurde Edelman 60 mensen naar huis. De high-tech bureaus hebben de meeste tegenslag: de afgelopen weken moesten Niehaus Ryan Wong, Citigate Cunningham en Middleberg inkrimpen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in