Hill & Knowlton stuurt ook personeel naar huis
Deze WPP-dochter heeft in haar Newyorkse vestiging 20 arbeidsplaatsen opgeheven, wat neerkomt op 13 procent van het personeelsbestand. Bij de ontslagen medewerkers zitten twee senior managing directors. De inkrimping is het resultaat van de teruggang in uitgaven van de ICT-klanten en een afname in de vraag naar communicatie-advies. Maar het is niet alleen de veel gevreesde economische malaise in de ICT branche waardoor het bureau een stap terug moet doen. Het verlies van het Puerto Rico Tourism Company account ter waarde van 1 miljoen dollar door een verandering in de regering van dat land, heeft H&K ook een flinke klap gegeven.
Met de ontslagen vaart Hill & Knowlton mee op de inkrimpingstrend waar de hele Amerikaanse pr-branche onder zucht. Een andere WPP-dochter, Burson Marsteller, was afgelopen november het eerste bureau dat 5 procent van het management naar huis stuurde. Zuster-bureau Ogilvy pr volgde met een verlies van 70 medewerkers in februari van dit jaar. En vorig week stuurde Edelman 60 mensen naar huis. De high-tech bureaus hebben de meeste tegenslag: de afgelopen weken moesten Niehaus Ryan Wong, Citigate Cunningham en Middleberg inkrimpen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid