Overslaan en naar de inhoud gaan

Winst VNU met 27 procent omhoog

VNU’s nettowinst voor goodwill amortisatie en voor buitengewoon resultaat is in 2000 met 27 procent gestegen tot 407 miljoen euro, zo is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De nettowinst steeg veel sterker, met 226 procent, tot 799 miljoen euro, met name als gevolg van een buitengewone bate door de verkoop van VNU Dagbladen aan Wegener, die op 14 maart 2000 is geëffectueerd. De netto omzet steeg 20 procent tot 3.385 miljoen euro. De autonome groei van de netto-omzet bedroeg 14 procent, waarin een valuta-effect van 4 procent is begrepen. In de cijfers van 2000 zijn Nielsen Media Research en NetRatings geconsolideerd.

related partner content for mobile comes here

Wat betreft de vooruitzichten wordt slechts gemeld dat, onder voorbehoud van onvoorziene omstandigheden, de cash earnings per share - nettowinst per aandeel voor goodwill amortisatie en voor buitengewoon resultaat - verder zal stijgen.In de groep Businessinformatie, wat netto-omzet betreft de grootste na Marketinginformatie, werden in het laatste kwartaal van 2000 de eerste tekenen zichtbaar van een afzwakkende economische groei in de VS en Europa. Op basis hiervan is een reeks van kostenbesparende maatregelen genomen. “Ook 2001 is bij deze groep zwak begonnen als gevolg van een afnemend advertentievolume”, aldus VNU.

Het bedrijf meldt verder dat de operationele kosten van internetactiviteiten, inclusief NetRatings, zijn gestegen met 82 miljoen euro tot 110 miljoen euro. Daar stond tegenover een omzet van 47 miljoen euro, een stijging met 31 miljoen euro ten opzichte van ‘99. Het bedrijfsresultaat was in 2000 derhalve 63 miljoen euro lager door deze internetactiviteiten. De aanloopactiviteiten exclusief die voor internet bedroegen 50 miljoen euro. De stijging met 48 procent ten opzichte van ‘99 wordt vooral verklaard door projecten bij Nielsen Media Research.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in