Overslaan en naar de inhoud gaan

Helft Nederlanders terughoudend met delen

Vertrouwen consumenten bedrijven als het gaat om het afstaan van hun persoonlijke gegevens? Niet echt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat vertrouwen is namelijk niet erg groot. Sterker nog, er heerst veel wantrouwen. Delen van informatie is in opmars, maar niet iedereen wil delen, aldus MarketResponse in het  (betaalde link). Bijna 4 op de 10 Nederlanders zijn (zeer) terughoudend bij het delen van persoonlijke informatie. Voegen we daaraan toe diegenen die voorzichtig zijn in het delen, dan is dat bijna de helft van de Nederlanders.

related partner content for mobile comes here

Wel blijkt er een duidelijke tweedeling: delers en vermijders. De ‘delers’ delen vooral op basis van vertrouwen en optimisme. Het zijn mensen die delen vanuit het besef dat het waarschijnlijk wel goed geregeld is. De cloud of de database zegt hen niet zoveel, het gemak waarmee persoonsgebonden informatie kan worden gedeeld domineert.

 ‘Vermijders’ zitten echt anders in de wedstrijd (en zijn in de meerderheid). Het vertrouwen van deze groep is veel lager. Zij vertrouwen over het algemeen bedrijven maar weinig en denken zeker te weten dat hun gegevens doorverkocht worden. Slechte ervaringen hebben veel invloed op het vertrouwen en de manier waarop zij omgaan met gegevens delen. Ze worden lastig gevallen met telefoontjes van onbekende bedrijven en ontvangen ook post van bedrijven die hun gegevens echt niet kunnen hebben. Daardoor gaan ze heel bewust om met het delen van gegevens, zijn online maar weinig actief, want daar een product kopen betekent online informatie delen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in