Overslaan en naar de inhoud gaan

G-Star laat Magnus Carlsen schaken tegen hele wereld

Schaker Magnus Carlsen speelde op 10 september in New York een bijzondere schaakpartij: tegen de hele wereld. Het was een initiatief van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Nederlandse denimmerk zet Carlsen, naast Liv Tyler, als gezicht in voor zijn wereldwijde herfst/winter 2010 advertentiecampagne. G-Star bedacht het concept zelf. Interactief reclamebureau Media Republic ontwikkelde in samenwerking met het online platform waarop iedereen deze bijzondere partij live kon volgen én meespelen.
Vanuit het Cooper Square Hotel in New York zorgde Media Republic er onder andere voor dat Magnus via een video stream live met de wereld in verbinding stond. De online schakers konden een zet doen door te stemmen op een van de voorgestelde zetten van Maxime Vachier-Lagrave, Hikaru Nakamura en Judit Polgár, de drie schaakgrootmeesters die namens de wereld speelden. Schaakgrootheid Garry Kasparov was aanwezig als ambassadeur van de RAW World Chess Challenge en gaf live commentaar via een audiostream.
De live streaming beelden vanuit New York toonden Magnus achter het schaakbord, zodat hij daadwerkelijk tegenover je zat. Elke zet werd direct doorvertaald naar het virtuele schaakbord op de site, waardoor Magnus en de wereld zich konden voorbereiden op hun volgende zet. Na 2,5 uur en 44 zetten bleek dat Magnus zijn titel met recht mag dragen en moest de wereld zich gewonnen geven.
Joris Aperghis, cmo van G-Star: 'Het was een erg geslaagd evenement voor alle partijen. Magnus is daadwerkelijk de beste schaker ter wereld, nu hij de hele wereld tegelijkertijd heeft verslagen. Bijna 100,000 fans hebben de wedstrijd op de verschillende platformen gevolgd. Een fantastische lancering van Magnus als ons nieuwe campagnemodel.'

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in