Overslaan en naar de inhoud gaan

Detailhandel mist miljarden door 'nee' verkopen

De detailhandel loopt miljarden aan omzet mis doordat zij ‘nee' moet verkopen aan klanten die wel van plan waren iets te kopen toen zij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit onderzoek van Boer & Croon naar winkelketens in vijf branches: doe-het-zelf, boeken, elektronica , mode en sport. De winkels zouden 6 miljard meer kunnen omzetten als zij in alle gevallen de klant naar tevredenheid kunnen helpen. Maar zij lopen nu bijna een derde van de potentiële omzet mis.

related partner content for mobile comes here

Voor het onderzoek werd zowel met consumenten als het management van de winkelketens gesproken. Daaruit bleek dat in ruim een derde van de gevallen dat ‘nee' moet worden verkocht het artikel waar de consument om vraagt, niet in het assortiment zit. ‘Uitverkocht' komt met 24 procent op de tweede plaats. ‘Niet kunnen vinden’ (10 procent) of ‘niet of slecht geholpen’ (6 procent) scoren ook hoog.

De winkels zouden een centraal gestuurd voorraadbeleid moeten hebben en betere service, zeggen de onderzoekers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in