Detailhandel mist miljarden door 'nee' verkopen


Dit blijkt uit onderzoek van Boer & Croon naar winkelketens in vijf branches: doe-het-zelf, boeken, elektronica , mode en sport. De winkels zouden 6 miljard meer kunnen omzetten als zij in alle gevallen de klant naar tevredenheid kunnen helpen. Maar zij lopen nu bijna een derde van de potentiële omzet mis.
Voor het onderzoek werd zowel met consumenten als het management van de winkelketens gesproken. Daaruit bleek dat in ruim een derde van de gevallen dat ‘nee' moet worden verkocht het artikel waar de consument om vraagt, niet in het assortiment zit. ‘Uitverkocht' komt met 24 procent op de tweede plaats. ‘Niet kunnen vinden’ (10 procent) of ‘niet of slecht geholpen’ (6 procent) scoren ook hoog.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe winkels zouden een centraal gestuurd voorraadbeleid moeten hebben en betere service, zeggen de onderzoekers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid