Overslaan en naar de inhoud gaan

De Nullen van de ING

Er is al veel over geschreven en we zijn nog niet uitgeschreven. Is het verstandig om de Postbank in te laten slapen of niet? Financieel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De efficiency heeft het van de Consumens gewonnen. Maar de Consumens kan ieder moment terug slaan. Wat mij echt verbaast is dat de optelsom al gemaakt en vooral positief is. Nauwelijks opzeggingen en een vergroot marktaandeel gloort al aan de einder. Iedereen zou zo’n operatie moeten uitvoeren. Over Merken en het Merk hebben de I eN de G het niet.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk was het Postbanksysteem een giraal onding. Maar wel één met een unieke positie. Menselijk en warm met een stukje Jan Mulder onbenulligheid. Een traditie in Merkbouwland. Maar je kan niet alles overeind houden.
Toch. . . Jammer of een Consumenselijke vergissing. Ik begrijp de “we gaan geld uitsparen” houding van de ING. Ik begrijp met geen mogelijkheid het inruilen van een menselijk imago naar een koude, kille, harteloze commercial die ons meevoert naar de krochten van de samenleving waar dan ergens in een sinister hoekje een oranje flappentrekker hangt.

Juist nu de Consumenselijke maat de mores van de samenleving hoort te zijn komt de warme bank met de bevestiging dat banken, buiten iedere menselijke orde, zaken beslissen over de hoofden van de mensen die het tegenwoordig voor het zeggen hebben: de Consumens.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in