De Nullen van de ING


De efficiency heeft het van de Consumens gewonnen. Maar de Consumens kan ieder moment terug slaan. Wat mij echt verbaast is dat de optelsom al gemaakt en vooral positief is. Nauwelijks opzeggingen en een vergroot marktaandeel gloort al aan de einder. Iedereen zou zo’n operatie moeten uitvoeren. Over Merken en het Merk hebben de I eN de G het niet.
Natuurlijk was het Postbanksysteem een giraal onding. Maar wel één met een unieke positie. Menselijk en warm met een stukje Jan Mulder onbenulligheid. Een traditie in Merkbouwland. Maar je kan niet alles overeind houden.
Toch. . . Jammer of een Consumenselijke vergissing. Ik begrijp de “we gaan geld uitsparen” houding van de ING. Ik begrijp met geen mogelijkheid het inruilen van een menselijk imago naar een koude, kille, harteloze commercial die ons meevoert naar de krochten van de samenleving waar dan ergens in een sinister hoekje een oranje flappentrekker hangt. Deze
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJuist nu de Consumenselijke maat de mores van de samenleving hoort te zijn komt de warme bank met de bevestiging dat banken, buiten iedere menselijke orde, zaken beslissen over de hoofden van de mensen die het tegenwoordig voor het zeggen hebben: de Consumens.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid