De Mol wil nog meer tv-zenders


In een interview met vakblad Adformatie over zijn plannen zegt hij: ‘Ik sluit niet uit dat we nog met een tweede zender komen. Dat zou een free-to-air-zender kunnen zijn. Of dat een brede zender wordt of niet, dat weet ik niet. Dit hoeft niet het einde te betekenen.’ En: ‘Ik zie dat RTL en SBS enorm hun best doen om naar kleinere nichedoelgroepen te gaan. Ik vind free-to-air-tv nog steeds een massamedium. Je kunt heel goed twee populaire, op massa gerichte zenders naast elkaar runnen. Als je maar slim programmeert.’ Tegelijkertijd verkent De Mol ook de mogelijkheden van nieuwe zenders ‘op het digitale platform’.
Inmiddels heeft De Mol (sinds gisteren officieel) de rechten van alle zes de uitduels van het Nederlands elftal in de aanloop naar het WK van 2006 verworven. De wedstrijden zijn te zien op het kanaal van Nickelodeon. Het radioverslag is te horen op Radio 10 Gold. De eerste wedstrijd tegen Macedonië is al op zaterdag 9 oktober. De Mol heeft de exclusieve rechten van alle duels, inclusief eventuele beslissingswedstrijden na de kwalificatieperiode. Hij heeft een deal gesloten met MTV over de verkoop van de reclameblokken rond de wedstrijd. 'MTV heeft daarvoor eigen verkoopkanalen', zegt Talpa-zegsman Thomas Notermans tegen Het Financieele Dagblad.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid