Overslaan en naar de inhoud gaan

De Mol wil nog meer tv-zenders

Mediatycoon John de Mol sluit niet uit naast de nieuwe, brede tv-zender op het kanaal van Nickelodeon, met een tweede zender te komen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In een interview met vakblad Adformatie over zijn plannen zegt hij: ‘Ik sluit niet uit dat we nog met een tweede zender komen. Dat zou een free-to-air-zender kunnen zijn. Of dat een brede zender wordt of niet, dat weet ik niet. Dit hoeft niet het einde te betekenen.’ En: ‘Ik zie dat RTL en SBS enorm hun best doen om naar kleinere nichedoelgroepen te gaan. Ik vind free-to-air-tv nog steeds een massamedium. Je kunt heel goed twee populaire, op massa gerichte zenders naast elkaar runnen. Als je maar slim programmeert.’ Tegelijkertijd verkent De Mol ook de mogelijkheden van nieuwe zenders ‘op het digitale platform’.

related partner content for mobile comes here

Inmiddels heeft De Mol (sinds gisteren officieel) de rechten van alle zes de uitduels van het Nederlands elftal in de aanloop naar het WK van 2006 verworven. De wedstrijden zijn te zien op het kanaal van Nickelodeon. Het radioverslag is te horen op Radio 10 Gold. De eerste wedstrijd tegen Macedonië is al op zaterdag 9 oktober. De Mol heeft de exclusieve rechten van alle duels, inclusief eventuele beslissingswedstrijden na de kwalificatieperiode. Hij heeft een deal gesloten met MTV over de verkoop van de reclameblokken rond de wedstrijd. 'MTV heeft daarvoor eigen verkoopkanalen', zegt Talpa-zegsman Thomas Notermans tegen Het Financieele Dagblad.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in