Overslaan en naar de inhoud gaan

Braziliaan wint ruimtereis KLM

Op 10 april werd de campagne KLM Space gelanceerd, waarbij gisteren op 22 april vanuit de Nevada Desert in de Verenigde Staten een ballon…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 10 april werd de campagne KLM Space gelanceerd, waarbij gisteren op 22 april vanuit de Nevada Desert in de Verenigde Staten een ballon werd losgelaten. Degene die het dichtstbij raadde waar en wanneer die uiteen zou spatten, won een ruimtereis aan boord van de .

related partner content for mobile comes here

En dat was Pedro uit Brazilië. De ballon knapte op 31 kilometer hoogte. In totaal namen 130.000 mensen deel, deelden 60.000 van hun deelname (waarmee ze hun ‘claimed space’ letterlijk vergrootten), verbleven bijna 1 miljoen mensen gemiddeld 6 minuten op de actiesite , bekeken 3,2 miljoen mensen de en waren de reacties op twitter nu eens uiterst positief.

Zegt Frank Houben, verantwoordelijk voor de branding van KLM wereldwijd. Met de campagne van RAPP en DDB & Tribal Amsterdam legde de KLM de lat weer ‘hoger. En de reacties waren ongelofelijk. In de , de site was en – belangrijker – onder consumenten.

‘De oorsprong van deze campagne is dat wij erin geloven dat de luchtvaart kan leren van de ruimtevaart. Hiermee hebben we onze betrokkenheid getoond bij de commerciële ruimtevaart, bij de toekomst. Tegelijkertijd communiceren we hiermee zoals we altijd doen: vanuit de pioniersgedachte van KLM van oudsher.’

En dat alles vanuit de strategische kerngedachte van engagement en vier -waarden ‘Dutch, inspirational, reliable, open’. Houben: ‘Dat overstijgt het maken van leuke dingen. Vaak zie je een campagne en dan een tijd niets, en dan zie je weer iets nieuws. Wij denken over alles na. Wat de volgende stap wordt? Goeie vraag. Met KLM naar de maan? Eerst volgt de KLM Game (‘Run je eigen luchtvaartmaatschappij’, red.). daarvan is al een . En dan zie we verder.’

Deelnemers:
Top 5 landen
NL 27296
UK 19844
US 19251
BR 12302
DE 7029

Het totaal aantal tweets over de gehele campagne periode was 15.913.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Arvind kumar

If your system gettinghang on usingthe bing operating system than you must be know that how to clear bing history if you regularly done this whole process then without tension you can easily manage the whole function.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in