Overslaan en naar de inhoud gaan

Bijna 80% van autoverzekering websites niet klaar voor mobiele bezoeker

Uit onderzoek van vergelijkingssite Premie.nl blijkt dat de meeste autoverzekeraars niet zijn voorbereid op de mobiele gebruiker. Slechts 7…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Responsive webdesign nog niet in trek

related partner content for mobile comes here

Een klein aantal verzekeraars heeft een ‘responsive website’. Dit is een website met een lay-out die zich aanpast aan de schermgrootte van het apparaat dat je gebruikt. Hierdoor is de informatie op alle schermen goed leesbaar. Een responsive website maakt in vele gevallen een app overbodig. Bij een aantal verzekeraars is slechts een gedeelte van de website ‘responsive’ en is het niet mogelijk om op gebruiksvriendelijke wijze een premie te berekenen met een kleiner scherm.

Achmea op voorsprong

Opvallend is dat alle onderzochte Achmea labels een voldoende scoren. “Dankzij de acquisitie van vergelijkingssite Independer heeft Achmea een goed totaalbeeld van het consumentengedrag bij de aankoop van een autoverzekering. Dit geeft ze een voorsprong als het gaat om het spotten van dit soort trends” verklaart Marc Mathijssen van Premie.nl.

Van de 31 onderzochte verzekeraars is Achmea-dochter InShared het meest klaar voor de toestroom smartphone-gebruikers. InShared heeft veel aandacht besteed aan de gebruikerservaring van mobiele telefoon-gebruikers en dat resulteert in een hoge score voor presentatie, gebruiksvriendelijkheid en de premieberekening.

Bron: Premie.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in