Bijna 80% van autoverzekering websites niet klaar voor mobiele bezoeker
Responsive webdesign nog niet in trek
Een klein aantal verzekeraars heeft een ‘responsive website’. Dit is een website met een lay-out die zich aanpast aan de schermgrootte van het apparaat dat je gebruikt. Hierdoor is de informatie op alle schermen goed leesbaar. Een responsive website maakt in vele gevallen een app overbodig. Bij een aantal verzekeraars is slechts een gedeelte van de website ‘responsive’ en is het niet mogelijk om op gebruiksvriendelijke wijze een premie te berekenen met een kleiner scherm.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAchmea op voorsprong
Opvallend is dat alle onderzochte Achmea labels een voldoende scoren. “Dankzij de acquisitie van vergelijkingssite Independer heeft Achmea een goed totaalbeeld van het consumentengedrag bij de aankoop van een autoverzekering. Dit geeft ze een voorsprong als het gaat om het spotten van dit soort trends” verklaart Marc Mathijssen van Premie.nl.
Van de 31 onderzochte verzekeraars is Achmea-dochter InShared het meest klaar voor de toestroom smartphone-gebruikers. InShared heeft veel aandacht besteed aan de gebruikerservaring van mobiele telefoon-gebruikers en dat resulteert in een hoge score voor presentatie, gebruiksvriendelijkheid en de premieberekening.
Bron: Premie.nl
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid