Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple onder druk, Bol.com en Google stijgen snel

Welk merk dient als het grote voorbeeld in de marketing? Wie stijgt in achting en wie verliest professionele bewonderaars? De Grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het hele onderzoek is terug te lezen in ons septembernummer, dat 6 september op de mat valt. We lichten hier alvast een tipje van de sluier op. Op de vraag 'Wie is uw marketingheld?', wordt dit jaar anders geantwoord van andere jaren.

related partner content for mobile comes here

Apple heeft nog steeds een leidende positie, maar ziet de straatlengte voorsprong op de concurrentie langzaam verdwijnen. Het raakt maar liefst meer dan 10% van de stemmen kwijt.

Onder druk
Het is niet het enige merk dat langzaam wat onder druk komt te staan. De 300+ marketing-executives, allen lezers van het Tijdschrift voor Marketing, gaven ook aan dat Albert Heijn, Facebook en Hema wat van hun glans aan het verliezen zijn. De laatste twee merken zijn zelfs uit de top-10 verdwenen.

Stijgers
Winnaars zijn er ook, de merken die het aanmerkelijk beter doen in de ogen van de ondervraagde marketeers. Bol.com en Google stijgen stevig, de KLM doet dat gestaag. Hulde is er ook voor Wehkamp, Coca Cola en voor de nieuwkomers Coolblue en Samsung.

De uitslagen van Grote Marketing Enquête zijn te lezen in het septembernummer van Tijdschrift voor Marketing, en vormen de rode draad voor het Grote Marketing Congres 2013, op 8 oktober aanstaande in de Amsterdam Arena. Dat congres draait dit jaar volledig om marketingkansen en -uitdagingen voor 2014. Een dag boordevol workshops, cases, inspirerende collega's en boeiende sprekers met verfrissende visies. www.hetgrotemarketingcongres.nl . Schrijf je nu in!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in