Overslaan en naar de inhoud gaan

Achter-de-rug-om-marketing

Deze week werd het verdriet van AZ (geen landskampioen, geen beker) gebruikt voor een radiospot van Celavita. Telefoniste Stefanie werd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze week werd het verdriet van AZ (geen landskampioen, geen beker) gebruikt voor een . Telefoniste Stefanie werd geadviseerd stoom af te blazen met een nieuw aardappeltjesproduct. Een stiekem opgenomen telefoongesprek dat zonder toestemming werd gebruikt.

related partner content for mobile comes here

Rond koninginnedag was er ook al zo'n , van Radio538: een foto van Edwin de Roy van Zuydewijn werd gebruikt voor de actie 'Koninklijk leven voor even'. De foto werd zonder toestemming gebruikt.

Misschien is het slimme marketing, want er ontstaat altijd wel wat (ook in deze posting noem ik beide adverteerders). Maar waarom vind ik dergelijke 'sneaky' acties maar niks? Wordt ik oud? Of ben ik toch conservatiever dan ik dacht?

Inhaken op actualiteit kan ook op een positieve manier (, ) of op een ludieke manier ( van Centraal Beheer, hoewel deze commercial ook was). Maar goedkoop en achter de rug om makkelijke reclame maken, nee, ik geloof niet dat dat leuk is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in