Achter-de-rug-om-marketing


Deze week werd het verdriet van AZ (geen landskampioen, geen beker) gebruikt voor een radiospot van Celavita. Telefoniste Stefanie werd geadviseerd stoom af te blazen met een nieuw aardappeltjesproduct. Een stiekem opgenomen telefoongesprek dat zonder toestemming werd gebruikt.
Rond koninginnedag was er ook al zo'n gemakkelijke actie, van Radio538: een foto van Edwin de Roy van Zuydewijn werd gebruikt voor de actie 'Koninklijk leven voor even'. De foto werd zonder toestemming gebruikt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMisschien is het slimme marketing, want er ontstaat altijd wel wat rumour (ook in deze posting noem ik beide adverteerders). Maar waarom vind ik dergelijke 'sneaky' acties maar niks? Wordt ik oud? Of ben ik toch conservatiever dan ik dacht?
Inhaken op actualiteit kan ook op een positieve manier (Rabo's triple A, Parkmobile) of op een ludieke manier (Kalou en Verdonk van Centraal Beheer, hoewel deze commercial ook niet bepaald relvrij was). Maar goedkoop en achter de rug om makkelijke reclame maken, nee, ik geloof niet dat dat leuk is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid