Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro eist verwijdering satirische film

ABN Amro eist dat de satirische website BuroRenkema.nl een persiflage op het internetbankieren verwijdert.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bank heeft de tot vanochtend elf uur de tijd gegeven om dat te doen. Als BuroRenkema geen gehoor geeft aan de oproep, gaat de bank juridische stappen ondernemen.

related partner content for mobile comes here

Volgens de bank is het filmpje een inbraak op het auteursrecht omdat het logo van de organisatie onrechtmatig wordt gebruikt. Ook vreest ABN Amro imagoschade op te kunnen lopen doordat klanten zouden kunnen denken dat het filmpje door de bank zelf is gemaakt. De persiflage staat inmiddels al drie weken online. Eerder was het filmpje ook te zien in het Talpa-programma Koppensnellers.

Buro Renkema liet zondag weten geen gehoor te geven aan de eis van de ABN Amro. ‘Deze film is heel duidelijk satire', legt cabaretier Arjen Lubach uit. ‘De ABN laat ook geen column verwijderen als de naam ABN daar in wordt genoemd.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in