Overslaan en naar de inhoud gaan

Widespace introduceert weer-targeting

Widespace lanceert weer-targeting, een door de organisatie ontwikkelde dienst die gebaseerd is op weerdata. Mobiele advertenties kunnen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Weer-targeting zorgt ervoor dat adverteerders verschillende advertenties kunnen laten zien op basis van het weertype en de temperatuur. De dienst zorgt ook voor geografische controle van de distributie van de advertentie. Het plaatst advertenties op de mobiele sites en apps in het netwerk van Widespace die het beste resultaat opleveren op basis van de huidige weersomstandigheden.

related partner content for mobile comes here

'We bieden een volledig op het weer gebaseerde dienst nu we ook de mogelijkheid hebben om advertenties te targetten op de meest bekeken media op basis van de huidige weersomstandigheden', zegt Keith Ta, Head of Sales Nederland bij Widespace.

De weer-targeting-advertenties van Widespace zijn gebaseerd op vier weertypen: zonnig, bewolkt, motregen en zware regenval. Daarnaast kan Widespace advertenties ook targetten op basis van temperatuur. De controle over wanneer een advertentie te zien is, kan gelinkt worden aan één of meerdere weertypen of temperaturen. Een reisorganisatie kan bijvoorbeeld reizen naar de zon laten zien wanneer het regent, of een kledingretailer kan er voor kiezen om badkleding te laten zien wanneer de zon schijnt.

De weerdata worden geleverd door drie aanbieders en worden meerdere malen per dag geüpdatet. Om er voor te zorgen dat advertenties tijdens de juiste weersomstandigheden of temperatuur te zien zijn, heeft Widespace ieder land waarin zij actief is opgedeeld in verschillende regio’s. Voor Nederland zijn dit zes verschillende regio’s.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in