Werkgever moet merk zijn
Dat blijkt uit het rapport Employer Branding van Universum Communications. Voor het onderzoek werden 236 bedrijven in elf landen geïnterviewd. Naast kleine bedrijven ook grote merken als Unilever , Nokia , Goldman Sachs , L'Oréal, Shell, Ericsson , KPMG, BP en Danone.
Jean-Claude Le Grand, directeur corporate strategic recruitment van L'Oréal zegt in het rapport dat een bedrijf continue aan een werkgeversmerk moet blijven werken omdat de investering anders voor niets is geweest.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Meeste geld
De adviesbureaus en financiële dienstverleners besteden per werknemer veruit het meeste geld aan het neerzetten van hun werkgeversmerk. Als bedrijfstak steken de producenten van consumentenartikelen (zoals Unilever, Danone) er bovenuit, met in totaal investeringen per jaar van euro 14,7 miljard.
Het voornaamste doel is voorkomen dat de stroom kandidaten voor banen in de toekomst opdroogt. Het creëren van een gevoel van trots en verbondenheid met het bedrijf bij de zittende employees is ook een gewenst effect.
(bron: Het Financieele Dagblad)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid