Overslaan en naar de inhoud gaan

Werkgever moet merk zijn

Ongeveer dertig procent van de werkgevers wil dit jaar meer besteden aan reclame voor het bedrijf als werkgever om zo goede potientiële…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het rapport Employer Branding van Universum Communications. Voor het onderzoek werden 236 bedrijven in elf landen geïnterviewd. Naast kleine bedrijven ook grote merken als Unilever , Nokia , Goldman Sachs , L'Oréal, Shell, Ericsson , KPMG, BP en Danone.

related partner content for mobile comes here

Jean-Claude Le Grand, directeur corporate strategic recruitment van L'Oréal zegt in het rapport dat een bedrijf continue aan een werkgeversmerk moet blijven werken omdat de investering anders voor niets is geweest.

Meeste geld
De adviesbureaus en financiële dienstverleners besteden per werknemer veruit het meeste geld aan het neerzetten van hun werkgeversmerk. Als bedrijfstak steken de producenten van consumentenartikelen (zoals Unilever, Danone) er bovenuit, met in totaal investeringen per jaar van euro 14,7 miljard.

Het voornaamste doel is voorkomen dat de stroom kandidaten voor banen in de toekomst opdroogt. Het creëren van een gevoel van trots en verbondenheid met het bedrijf bij de zittende employees is ook een gewenst effect.
(bron: Het Financieele Dagblad)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in