Overslaan en naar de inhoud gaan

Verbeke krijgt Howard Sheth Award

Willem Verbeke, hoogleraar sales- en accountmanagement aan de economische faculteit en directeur van het Institute for Sales en Account…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is een erkenning van het invloedrijke tijdschrift The Journal of Marketing Science. Het is de eerste keer dat een Europeaan de prijs in ontvangst mocht nemen.

related partner content for mobile comes here

De prijs is voor Verbeke's paper over een nieuwe marketingtheorie. Die bestaat uit een model om het effect te meten van marketing op het gedrag van de consument en de reactie van concurrenten, zonder ingewikkelde wiskundige berekeningen.

Verbeke in Erasmus magazine: 'De klassieke marketingtheorieën gaan uit van een statische ontwikkeling; reclame verandert alleen het koopgedrag van de consument. Maar het is een veel dynamischer proces; reclame leidt ook tot gedragsverandering bij de winkelier, die meer schappen inruimt waardoor de consument meer gaat kopen, en de fabrikant daardoor meer gaat adverteren.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in