Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel doden bij de gewelddadigste campagne ooit

Gun Crazy confronteert nietsvermoeden bioscoopgangers met spijkerhard geweld
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Amerikaanse liefhebbers van actie- en schietfilms kwamen aan hun trekken bij de preview van de fictieve film "Gun Crazy". Die bood precies wat ze beloofd was: veel pief-paf-poef-schieterij met veel bloed en veel doden. 

related partner content for mobile comes here

Echte doden.

Verheerlijking

De vier minuten durende video is een experiment van "States United to Prevent Gun Violence" (SUPGV) dat de verheerlijking van geweld in Hollywood-producties aan de kaak stelt. 32.000 Amerikanen sterven elk jaar van gewapend geweld, aldus SUPGV-voorvrouw Julia Wyman in een verklaring. SUPGV confronteerde de actiefilms-fans confronteren met de keiharde werkelijkheid daarachter. Wyman: ‘Ons doel is om dit gezelschap anders aan te laten kijken tegen de wrede gevolgen van gewapend geweld.’

Blijkbaar bereikte de video zijn doel, de bioscoopbezoekers noemden de beelden ‘walgelijk en zeer schokkend.’

Pistoolwinkel

Het was niet de eerste opmerkelijk actie van de stichting tegen wapens en huisbureau Grey New York. Vorig jaar hielden ze het  , waarvoor een pistoolwinkel werd geopend in hartje New York. Deze won vorig jaar zes gouden en vijf zilveren Lions in Cannes :

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in