Overslaan en naar de inhoud gaan

Varkenscampagne toch niet misleidend

Het College van Beroep Reclame Commissie vindt de publiekscampagne voor de varkenshouderij niet misleidend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Reclame Code Commissie (RCC) oordeelde in mei 2007 nog dat de imagocampagne wel misleidend was en geen representatief beeld gaf van de stand van zaken. De RCC boog zich over de kwestie na een klacht van de Partij voor de Dieren. Het College van Beroep heeft die klacht alsnog afgewezen.

related partner content for mobile comes here

In de campagne prijst zanger en muzikant Bennie Jolink via reclameboodschappen op onder meer internet de zogenoemde zichtstallen voor varkens aan. Belangstellenden kunnen hier zonder vooraf een afspraak te maken, binnenlopen om de leefomstandigheden van de dieren te bekijken.

De Partij voor de Dieren vindt dat de campagne ten onrechte de indruk wekt dat deze zichtstallen representatief zijn voor de moderne varkenshouderij in Nederland. De stichting Varkens in Zicht is verheugd over de uitspraak van het College van Beroep (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in