Overslaan en naar de inhoud gaan

EU wil meer exposure op TV

De Europese Commissie wil meer inzetten op bekendheid via televisie. De instelling stelt de andere EU-instellingen voor om de hoeveelheid…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Europese Commissie neemt de mededeling over betere EU-communcatie naar verwachting woensdag aan. Wallström wil het communicatiebeleid fors versterken omdat EU-informatie voor burgers nu nogal ‘ongeorganiseerd en moeilijk te begrijpen is’. Ze meent dat burgers nu maar een beperkte kennis hebben van de EU. Media laten “de Europese onderwerpen vooral zien door de nationale bril en presenteren ze niet in een grensoverschrijdende context, hoewel veel praktische problemen alleen aangepakt kunnen worden op Europees niveau.'

related partner content for mobile comes here

De Zweedse commissaris bepleit vooral dat scholen meer lessen moeten geven over de EU. Ze wil verder dat naast tv en scholen ook websites meer aandacht geven aan de EU. Ze komt daarvoor eind dit jaar of begin 2008 met een plan. Commissarissen en hun ambtenaren moeten bovendien meer bezoeken afleggen en vaker meedoen aan praatprogramma's.

Het blijkt succesvol om een voorstel van de Europese Commissie tegelijk presenteren in Brussel en in betrokken landen zelf. Een plan voor een ander wijnbeleid kwam zo goed naar voren. Bovendien moeten er meer communicatiemedewerkers komen op de ambassades van de Europese Commissie in de 27 EU-landen, vindt Wallström. Ze wil ook de huidige vierhonderd informatiekantoren van Europe Direct uitbreiden. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in