EU wil meer exposure op TV
De Europese Commissie neemt de mededeling over betere EU-communcatie naar verwachting woensdag aan. Wallström wil het communicatiebeleid fors versterken omdat EU-informatie voor burgers nu nogal ‘ongeorganiseerd en moeilijk te begrijpen is’. Ze meent dat burgers nu maar een beperkte kennis hebben van de EU. Media laten “de Europese onderwerpen vooral zien door de nationale bril en presenteren ze niet in een grensoverschrijdende context, hoewel veel praktische problemen alleen aangepakt kunnen worden op Europees niveau.'
De Zweedse commissaris bepleit vooral dat scholen meer lessen moeten geven over de EU. Ze wil verder dat naast tv en scholen ook websites meer aandacht geven aan de EU. Ze komt daarvoor eind dit jaar of begin 2008 met een plan. Commissarissen en hun ambtenaren moeten bovendien meer bezoeken afleggen en vaker meedoen aan praatprogramma's.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaHet blijkt succesvol om een voorstel van de Europese Commissie tegelijk presenteren in Brussel en in betrokken landen zelf. Een plan voor een ander wijnbeleid kwam zo goed naar voren. Bovendien moeten er meer communicatiemedewerkers komen op de ambassades van de Europese Commissie in de 27 EU-landen, vindt Wallström. Ze wil ook de huidige vierhonderd informatiekantoren van Europe Direct uitbreiden. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid