Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever breidt uit met premium beautymerken

De FMCG-fabrikant wil 'beauty' net zo’n groot onderdeel van de personal care-business maken als 'hygiene' en 'zeep'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dave Lewis, Unilever President Personal Care, sprak gisteren tijdens de jaarlijkse in Miami over de strategische directie en groei-ambities voor de merken in Personal Care.

related partner content for mobile comes here

Deze divisie groeit snel, met name in opkomende markten. 60 procent van Unilever&;s personal care-business bevindt zich in deze markten.

Alle merken in de divisie hebben volgens Lewis tegenwoodig 1 gemeenschappelijke visie, namelijk &;dat alle mensen mooi zijn&;. Lewis: ‘Deze visie maakt het mogelijk een breed palet aan wereldwijde merken te voeren die op verschillende manieren in de personal care-behoefte voorzien, van Lifebuoy dat de levens van miljoen kinderen redt, tot trendsettende merken als TRESemme of Toni & Guy.’

Beautymerken
Unilever heeft echter plannen om een meer premium portfolio van merken te bouwen. Lewis ‘We zijn succesvol geworden door onze producten toegankelijk te maken voor miljarden mensen, overal ter wereld. Maar we moeten ook naar boven kijken, we kunnen een goeie case bouwen voor een meer premium portfolio. We maken beauty net zo’n groot onderdeel van de personal care business als de basis van onze business; hygiene en zeep.’

Unilever startte met haarverzorgingsmerken, zoals de aankoop van Alberto Culver in 2011, met de merken brands Toni & Guy en TIGI. De fabrikant maakt nu de volgende stappen met huidverzorging, zoals een investering in de huidverzorgingsproducten van Ioma.

Lewis sprak ook over integratie van de verschillende categorieën in de Personal Care-divisie: ‘Lang waren we georganiseerd in aparte afdelingen rondom aparte lichaamsdelen. De diepgaande kennis die die teams hadden, was een van onze grootste krachten. Maar nu we naar de hele persoon kijken, en niet de persoon als de som van alle fysieke delen, zien en begrijpen we meer. En kunnen we beter mensen bedienen.’

De holistische aanpak geldt ook voor product development. Lewis legde uit dat Unilever zijn R&D capaciteiten over categorieën ‘heen legt’, om tot meer broekscheurende innovaties te kunnen komen.

De Personal Care divisie zette  20 miljard euro om in 2013. In het portfolio zitten 5 merken die een miljard euro omzetten: Dove, Lux, Rexona/Degree, Axe en Sunsilk. Andere (wereldwijde) merken zijn  Lifebuoy, Signal/Pepsodent, Pond’s, Vaseline, TRESemme en Nexxus.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in