Overslaan en naar de inhoud gaan

TV-maatschappijen op zoek naar nieuwe businessmodellen

Het komende jaar zullen televisiemaatschappijen hard op zoek moeten naar nieuwe businessmodellen voor multiplatformdistributie en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het trendonderzoek ‘2008 Trends to Watch: Media and broadcasting technology’ besteedt Datamonitor aandacht aan de verandereringen die de communicatie- en entertainmentsector ondergaat. Traditionele televisiemaatschappijen hebben er hun handen vol aan. Om nog enige concurrentie te kunnen bieden, zoeken ze hun heil in digitale kanalen en nieuwe technieken.

related partner content for mobile comes here

Consumenten kunnen op steeds meer manieren naar hun favoriete programma kijken. 'Van iPods en mobiele telefoons tot een gewone tv-set, mensen ontvangen middels verschillende toestellen mediacontent en gebruiken een veelheid aan communicatienetwerken', zo zegt Chris Khouri, media en broadcastinganalist voor Datamonitor. 'Televisiemaatschappijen voelen daarom de druk om -multiplatform- uit te zenden. Er zit maar een beperkt aantal uren in een dag, dus om consumenten te trekken en te behouden moet je veel verstand hebben van veranderend consumentengedrag.'

Datamonitor verwacht dat de omzetten in de wereldwijde broadcastmarkt in 2010 flink zullen toenemen, van 284,1 miljard dollar in 2007 naar 326,2 miljard dollar in 2010. Deze groei kan echter alleen maar worden bewerkstelligd als de maatschappijen omzet halen uit verschillende bronnen, met name uit gebundelde diensten voor internet en mobiele telefoons, HD content, 'on-demand' diensten, pay-per-view, tv-shopkanalen, interactieve applicaties en multiplatformdistributie.

Ondertussen krijgen steeds meer huishoudens de beschikking over een digitale aansluiting. Datamonitor voorspelt dat in 2010 193,5 miljoen huishoudens in de Verenigde Staten en West-Europa een aansluiting hebben. In 2007 telde het bureau een aantal van 149,5 miljoen huishoudens, op beide continenten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in