TV-maatschappijen op zoek naar nieuwe businessmodellen


In het trendonderzoek ‘2008 Trends to Watch: Media and broadcasting technology’ besteedt Datamonitor aandacht aan de verandereringen die de communicatie- en entertainmentsector ondergaat. Traditionele televisiemaatschappijen hebben er hun handen vol aan. Om nog enige concurrentie te kunnen bieden, zoeken ze hun heil in digitale kanalen en nieuwe technieken.
Consumenten kunnen op steeds meer manieren naar hun favoriete programma kijken. 'Van iPods en mobiele telefoons tot een gewone tv-set, mensen ontvangen middels verschillende toestellen mediacontent en gebruiken een veelheid aan communicatienetwerken', zo zegt Chris Khouri, media en broadcastinganalist voor Datamonitor. 'Televisiemaatschappijen voelen daarom de druk om -multiplatform- uit te zenden. Er zit maar een beperkt aantal uren in een dag, dus om consumenten te trekken en te behouden moet je veel verstand hebben van veranderend consumentengedrag.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDatamonitor verwacht dat de omzetten in de wereldwijde broadcastmarkt in 2010 flink zullen toenemen, van 284,1 miljard dollar in 2007 naar 326,2 miljard dollar in 2010. Deze groei kan echter alleen maar worden bewerkstelligd als de maatschappijen omzet halen uit verschillende bronnen, met name uit gebundelde diensten voor internet en mobiele telefoons, HD content, 'on-demand' diensten, pay-per-view, tv-shopkanalen, interactieve applicaties en multiplatformdistributie.
Ondertussen krijgen steeds meer huishoudens de beschikking over een digitale aansluiting. Datamonitor voorspelt dat in 2010 193,5 miljoen huishoudens in de Verenigde Staten en West-Europa een aansluiting hebben. In 2007 telde het bureau een aantal van 149,5 miljoen huishoudens, op beide continenten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid