Overslaan en naar de inhoud gaan

TNS start Creative Minds Panel

TNS - waarvan TNS NIPO onderdeel uitmaakt - lanceerde onlangs het Europese Creative Minds Panel. Dit bestaat uit creatieve denkers uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het panel is er voor het genereren en toetsen van ideeën in een groot aantal vakgebieden, waaronder dat van de New Product Development (NPD) en marktinnovatie.
In samenwerking met Dr. Lex Higgins, Ph.D aan de Universiteit van Colorado, en Clive Nancarrow, professor aan de Bristol Business School, ontwikkelde TNS een nieuwe methode. Volgens deze gevalideerde methode kunnen we creatieve geesten in twee verschillende typen persoonlijkheid indelen: de intuïtieve creatieven en de analytische creatieven.

related partner content for mobile comes here

De eerste groep gaat het liefst ongestructureerd te werk. Ze zijn in staat, vinden het soms zelfs prettiger, om meerdere taken tegelijk uit te voeren. Ze houden van ongebreideld fantaseren. Uit deze creatieven haal je het meest als je ze laat brainstormen. Ze richten zich vooral op het grotere geheel.

De tweede groep creatieven heeft juist liever wat meer structuur en een duidelijke richting. Deze analytische creatieven voelen zich niet prettig als er geen grenzen zijn aangegeven.

Het Creative Minds Panel bestaat uit een representatieve afspiegeling van beide groepen creatieven. Het panel kan via onderzoek helpen bij bijvoorbeeld het ontwikkelen van ideeën voor nieuwe producten of het vinden van bepaalde (product)oplossingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in