Overslaan en naar de inhoud gaan

Tips voor als het beter gaat

-Na jaren van snijden in de marketingbudgetten, ziet menigeen nu licht aan het eind van de tunnel. Marketeers moeten zich daar nu al op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketingafdelingen hebben de laatste drie jaar flink budget moeten inleveren. De crisis zorgde ervoor dat marketing meer moest letten op effectiviteit en efficiency, wat vaak ten koste ging van creativiteit en innovatie. Nu ziet het er naar uit dat de economie weer aan gaat pikken. Veel bedrijven zullen een nieuwe groeifase beleven. Waar moeten marketeers in deze fase met name aan denken?
Allereerst moeten ze heldere doelen bepalen. Belangrijk, want als de verkoop aantrekt, wil menig enthousiasteling nog wel ‘ns zijn hoofd verliezen. En er moet ruimte gemaakt worden voor innovatieve methoden. Dus niet meer automatisch kiezen voor een goedkope mailing, waarvan de effecten zo fijn te meten zijn. Ook belangrijk is dat de marketeers zich intern laten zien, zowel letterlijk als figuurlijk. Uit die ivoren toren, op naar de collega’s, want marketing wordt door de hele onderneming heen bedreven.
Verder moet er flexibel gereageerd kunnen worden op veranderende wensen van de consument; dat gaat het beste in een platte, decentrale organisatie. En gaat het om de poppetjes, bedenk dan dat een combinatie van enerzijds visionairs en creatieve gekken, en anderzijds koele analytici het beste werkt.

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in