Overslaan en naar de inhoud gaan

Timing is everything

Waarom timing essentieel is voor jouw bezoeker
Partner
SiteSpect

SiteSpect developed the industry’s first digital optimization platform from the ground up. We offer a purpose-built, end-to-end optimization solution developed with our extensive knowledge of what leading digital businesses need. Our patented approach has put SiteSpect at the forefront of enterprise-level customer experience optimization and A/B testing.

Lees meer

We are passionate about our customers' success. Not only are we dedicated to delivering superior optimization solutions, we focus on providing comprehensive services, support, and training. SiteSpect's world-class services team provides companies with as much or as little support and expertise as they need to ensure success.

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Timing is everything. Een mooie uitspraak die je zeker op de werkvloer regelmatig tegenkomt. In de virtuele wereld van het internet is dat niet anders, de perfecte timing heeft immers enorme impact op het gedrag van je bezoekers.

Door op het juiste moment die ene pop-up te tonen, de CTA-knop te animeren of nieuwe content te laten verschijnen kun je de aandacht van de bezoeker vestigen op de best converterende onderdelen van je website. En natuurlijk wil je graag op het juiste moment een e-mail sturen of een advertentiecampagne starten. Als auteur van dit artikel vind ik het natuurlijk belangrijk om op het juiste moment te publiceren. Wie wil er nu niet succesvol zijn? Het lijkt een eenvoudig advies, maar de belangrijkste vraag blijft daarbij helaas onbeantwoord. Wat is nu de juiste timing?

Experimenteren met tijd

Het klinkt als een sciencefiction scenario, met een hyper-geavanceerd tijdreis-apparaat, maar in de praktijk is het vrij eenvoudig om middels een experiment te achterhalen wat voor jouw doelgroep de optimale timing is van bepaalde interacties. Een mooi voorbeeld is een vliegreis. Dat kan een zakelijke reis zijn of een vakantie. Voor beide geldt dat er het een en ander aan voorbereiding aan vooraf gaat, wat de nodige stress met zich mee kan brengen.

Een ticket boeken, koffers inpakken, een parkeerplaats regelen. En tegenwoordig komt daar ook een corona-test bij, of zelfs een digitaal corona-paspoort. Allemaal zaken waar de reiziger graag bij geholpen wordt. Hoe makkelijker we het voor de reiziger kunnen maken, hoe lager het stressniveau en des te beter de ervaring is.

Het vinden van de Parkeer-Sweet-Spot

Laten we ons focussen op het parkeren op de luchthaven. Wat is het ideale moment om de bezoeker van de website te informeren over de parkeermogelijkheden? Is dat bij elk bezoek? Of alleen op de dag van vertrek? In de case study van Schiphol Airport zien we dat het moment waarop de banners voor het parkeren worden getoond een “sweet spot” kent. Te vroeg, en de banners worden als irrelevant ervaren. Te laat, en de banners zijn overbodig, omdat de reiziger al een parkeerplek heeft gereserveerd of zelfs al op de luchthaven is gearriveerd.

Door de parkeer-banners op het juiste moment te tonen en ook op het juiste moment weer te verbergen voor de reiziger, creëer je meteen ook de mogelijkheid om de vrijgekomen bannerposities op te vullen met nieuwe, eveneens tijd gebaseerde content. Denk hierbij aan het downloaden van kortingsvouchers of het installeren van de luchthaven-app.

Timing is overal

Natuurlijk is het in het voorbeeld van Schiphol meer dan duidelijk dat tijd een belangrijke factor speelt, maar vergis je niet: In elke website is iets te vinden wat gebaseerd is op het timing-aspect. Denk aan het tonen van gerelateerde producten op het juiste moment (=tijd) in de journey, het automatisch aanvullen van adresgegevens op basis van een postcode (scheelt tijd) of zelfs een kunstmatige wachttijd inbouwen in het proces, om die tijd te gebruiken om andere relevante content te tonen terwijl de gebruiker aan het wachten is. Zelfs de laadtijd van de website heeft met timing te maken, zoals je kunt lezen in deze case op onze website. De mogelijkheden zijn eindeloos en alleen de tijd (en de nodige experimenten) kunnen een sluitend antwoord geven op de vraag welke timing dan perfect is.

Wil je zelf aan de slag met tijdgebonden testen? Lees dan de case study op onze website en plan een vrijblijvende sessie in, waarin we samen brainstormen welk experiment voor jou een conversie boost kan geven.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
SiteSpect

SiteSpect developed the industry’s first digital optimization platform from the ground up. We offer a purpose-built, end-to-end optimization solution developed with our extensive knowledge of what leading digital businesses need. Our patented approach has put SiteSpect at the forefront of enterprise-level customer experience optimization and A/B testing.

Lees meer

We are passionate about our customers' success. Not only are we dedicated to delivering superior optimization solutions, we focus on providing comprehensive services, support, and training. SiteSpect's world-class services team provides companies with as much or as little support and expertise as they need to ensure success.

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in