'Tieners twitteren niet'


Dat schreef de 15-jarige Brit Matthew Robson die bij Morgan Stanley stage loopt in een rapport over het mediagebruik van jongeren. De conclusies van de jongen hebben veel stof doen opwaaien. Edward Hill-Wood, hoofd van de analistenploeg van Morgan Stanley: 'Het rapport bevat de meest heldere inzichten die we al gezien hebben. Het biedt veel stof tot nadenken.'
Robson schreef in zijn rapport dat Twitter niet aan jongeren is besteed. Sociale netwerksites zijn wel populair, maar dan moet je meer denken aan Facebook.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBedrijven die investeren in Twitter moeten volgens de tiener nog maar eens nadenken. Een minder opvallende conclusie is dat jongeren geen kranten lezen. Volgens de jongen vinden tieners hele lappen tekst lezen maar niets en checken ze het nieuws liever online of op tv. Robson kwam overigens tot de conclusie na een kleine inventarisatieronde bij zijn vrienden.
Het hele rapport is hier te lezen.
Bron: Daily Telegraph.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid