Overslaan en naar de inhoud gaan

Think local, niet global

De meeste adverteerders zijn dol op global advertising, maar de lokale bureaus hebben er een hekel aan, want die voelen zich gedegradeerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek ‘Paying for Advertising in Europe’, dat is uitgevoerd in de periode 1999-2001, werd aan 450 internationale adverteerders gevraagd hoe zij dachten over global advertising. Circa tweederde was positief, maar 14 procent was ontevreden. De mate van tevredenheid lijkt verband te houden met de wijze waarop adverteerders met hun bureaus samenwerken. De adverteerders die nog met commissies werken en zich weinig bekommeren om de lokale uitvoering, bleken het minst tevreden. Adverteerders die zich wel bemoeien met de lokale gang van zaken en betalen op basis van prestatie, zijn het meest positief. Dat komt omdat meer lokale betrokkenheid van de adverteerder ertoe leidt dat de lokale vestigingen van de bureaugroep zich niet ondergesneeuwd voelen door het hoofdkantoor. Daarnaast lijkt het prestatie-element in de honorering een extra prikkel om intern de taken goed te verdelen. Want dat een campagne een internationaal karakter heeft, betekent niet dat ‘ie overal hetzelfde moet zijn. De praktijk wijst uit dat een gedifferentieerde werkwijze, waarbij de kaders internationaal zijn vastgelegd maar waarin ook ruimschoots aandacht is voor de lokale markt, de beste garantie biedt op succes. De kreet ‘think global, act local’ heeft zijn langste tijd gehad. De nieuwe wijsheid luidt ‘think local, adapt global, act local’.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: admap<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in